Bezplatné cestovanie čakajú zmeny. ZSSK chce „zadarmistov“ presunúť do menej vyťažených vlakov

zssk-vlak-vlaky
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/František Iván, Pavel Neubauer
Reklama

Od poplatkov sú oslobodení cestujúci nad 62 rokov a osoby so zdravotným znevýhodnením, ktorým prislúcha nárok na 100-percentnú zľavu z cestovného.

Ďalšie skupiny sú však nútené si za lístok priplatiť. „Je viacero iných skupín, pre ktoré by tieto poplatky znamenali automaticky drahšie cestovné, ktoré by si v niektorých prípadoch ani nemohli dovoliť. Ako príklad môžeme uviesť osoby bez prístupu k internetovému pripojeniu, osoby v hmotnej núdzi, či osoby z vylúčených komunít. Diskriminačné je to aj pre turistov alebo cudzincov, ktorí sú na Slovensku len na krátkodobom pobyte a aplikáciu stiahnutú nemajú,“ píše sa v texte petície.

ZSSK reaguje na preferencie zákazníkov

Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa reagoval na sťažnosti tým, že „predajné automaty sú vec 20. storočia. Dnes všetci využívame mobily a pokiaľ niekto vie obsluhovať predajný automat na dotykovej obrazovke, tak vie určite obsluhovať aj našu aplikáciu.”

Cestujúci po 15. marci budú musieť prejsť na kúpu lístka cez mobilné telefóny alebo webovú stránku ZSSK, pokiaľ sa chcú vyhnúť poplatku.

„Neočakávame, že naši cestujúci budú tieto poplatky platiť. Naopak očakávame, že tak prispejú k našim úsporám,” dodáva šéf ZSSK.

Na sociálnych sieťach vyjadrili cestujúci sťažnosť aj obavy z nefunkčnosti systémov. „Už teraz vám hapruje systém kupovania lístkov cez internet, a keď budú všetci kupovať, polovica nastúpi do vlaku bez lístka,“ konštatuje jedna z diskutujúcich.

„Jedná lepšia novinka, ako druhá. Už ani neviem, čo mám k tomuto povedať. Vo vagónoch vám veľmi často nefunguje wifi. Kvôli tomu, aby som si v mobile zapínal dáta, ktoré sú platené! A to som vlakom dosť často cestoval. Už radšej budem uprednostňovať inú dopravu,“ dodáva ďalší komentujúci.

Našli sa ale aj cestujúci, ktorým moderné technológie nerobia žiaden problém. „Používam už nejaký čas, ľahká obsluha, nič ťažké. Ak kupujem lístok ktorý je zdarma, mám to za 30sec vybavené. Pri platení za lístok mi to zaberie 2 minúty.“

ZSSK tak reaguje na preferencie zákazníkov, pričom aktuálne približne 45 percent lístkov si cestujúci zakúpia v aplikácii alebo cez webstránku. Po spustení poplatkov za kúpu lístka si národný doprava sľubuje navýšenie tohto čísla.

„Nie je to len o tom, kupovať si cestovný lístok na stanici alebo napríklad vo vlaku. Cestovný lístok sa dá pokojne kúpiť aj z pohodlia domova, takže nevidíme v tom opätovne nejakú bariéru,” uzavrel Helexa.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na[javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark (VIDEO)
Najčítanejšie v kategórii Cestovanie