fbpx

Bezchybná evakuácia horiaceho lietadla ohúrila svet. Môže za to tvrdý výcvik a pravidlá písané krvou

Na snímke lietadlo Japan Airlines horí na vzletovej a pristávacej dráhe Medzinárodného letiska, známeho aj ako Haneda 2. januára 2024 v Tokiu. Piati členovia posádky lietadla japonskej pobrežnej stráže sú nezvestní po utorkovej zrážke stroja s veľkým dopravným lietadlom Airbus A350-900 spoločnosti Japan Airlines na Medzinárodnom letisku Haneda v Tokiu. Pilota sa podarilo evakuovať. Zdroj: FOTO TASR/AP

Na útek z horiaceho pekla mali iba niekoľko desiatok sekúnd, napriek tomu sa podaril. Bezchybná evakuácia cestujúcich z lietadla Japan Airlines na letisku v Tokiu ohromila svet. Leteckí experti tvrdia, že posádka využila svoj prísny výcvik a mala šťastie na cestujúcich, ktorí dodržiavali bezpečnostné rady. Práve vďaka tomu nikto z 379 ľudí na palube nezomrel. Informoval o tom denník iDnes.cz.

Airbus A350 spoločnosti Japan Airlines sa po dosadnutí na letisko Haneda kvôli zrážke s iným menším strojom zmenil na ohnivý projektil. Po zastavení ho plamene začali rýchlo pohlcovať. Našťastie sa všetkých pasažierov podarilo včas dostať von.

Pasažieri sa podľa pokynov posádky vrhli k núdzovým východom horiaceho lietadla bez príručnej batožiny. Práve to, že na palube zanechali svoje cennosti, bolo podľa leteckých expertov hlavným faktorom úspešnej evakuácie všetkých 379 ľudí, píše BBC.

„Na žiadnom z videí, ktoré som sledoval, nevidím jediného pasažiera, ktorý by mal svoju batožinu so sebou. Ak by sa ich ľudia pokúsili vziať, bolo by to naozaj nebezpečné, pretože by to evakuáciu spomalilo,“ povedal BBC profesor Ed Galea, riaditeľ Skupiny pre požiarnu bezpečnosť na Greenwichskej univerzite.

Stav lietadla pritom evakuáciu značne sťažil. „Podmienky evakuácie boli ďaleko od ideálu. Lietadlo bolo naklonené a cestujúci sa po ňom mohli len ťažko pohybovať,“ upozorňuje Galea.

Na evakuáciu bolo možné použiť iba tri nafukovacie šmykľavky, ktoré však neboli kvôli polohe lietadla správne nasadené. Navyše zlyhal oznamovací systém lietadla, takže posádka musela oznamovať pokyny pasažierom pomocou megafónu, prípadne na nich kričať, uviedla spoločnosť Japan Airlines.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie