Banky na Slovensku rušia svoje pobočky, preferencie klientov sa výrazne menia

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: slsp.sk, nivy.com

Banky svoje pobočky iba nezatvárajú, v niektorých mestách vznikli nové. Ako informovala VÚB banka, v posledných rokoch upravovali počet pobočiek tak, že v niektorých mestách zanikli, no v iných potenciálne navštevovaných lokalitách aj nové otvorili. „Všeobecne však ide o zmenu záujmu klientov a stratégiu banky podporovať bezplatné online služby a digitálne bankovníctvo,“ dodáva PR manažér VÚB Dominik Miša.

Banky menia zameranie

Nový prístup k pobočkám registruje aj Slovenská sporiteľňa, ktorá okrem iného niektoré pobočky sťahuje aj do väčších priestorov, v ktorých chce poskytnúť väčší komfort a diskréciu na rozhovor s klientami. „Každý rok množstvo pobočiek rekonštruujeme a modernizujeme. Klientov tiež učíme objednávať sa na stretnutia, aby mali viac času a pohody na kvalitné poradenstvo. Rozširujeme aj sieť vkladomatov, na ktorých vedia klienti zrealizovať väčšinu servisných úkonov bez nutnosti návštevy pobočky. Medziročne ich počet vzrástol o takmer 40,“ dodáva hovorkyňa banky.

Bankové pobočky tak postupne upravujú svoje zameranie, z hotovostných na miesta finančného, investičného a úverového poradenstva a osobného finančného plánovania. To podľa VÚB banky predstavuje pridanú hodnotu pre klientov, keďže hotovostné operácie dokážu vyriešiť vďaka bezplatným bankomatom a bankomatom s možnosťou vkladu, ale tiež vďaka 24-hodinovým samoobslužným zónam, ktorých počet stále rastie.

Banky taktiež dodávajú, že jedným z dôležitých faktorov, ktorý sa podpisuje pod vývoj pobočkovej siete, je aj meniace sa správanie a návyky klientov. Podľa Slovenskej sporiteľne turbulentné obdobie pandémie ukázalo, že digitálne kanály patria k najbezpečnejším a najpohodlnejším spôsobom, ako pracovať s bankou. „Dlhodobo sledujeme a podporujeme presun servisných úkonov z pobočiek do samoobslužných kanálov, keďže je to pohodlnejšie pre ľudí aj pre banku,“ uvádza Marta Cesnaková.

Pre mladých ľudí patria digitálne služby k najprirodzenejšej forme interakcie s bankou a možnosť, ako riešiť svoje finančné potreby. Podľa Slovenskej sporiteľne sa však ukazuje, že digitálnym nástrojom sa prispôsobuje aj staršia generácia. „Aj naďalej chceme učiť všetkých našich klientov, že mnoho operácii si vedia zrealizovať sami z pohodlia domova cez Georgea alebo prostredníctvom moderných bankomatov a vkladomatov,“ dodáva banka.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie