fbpx

Apple to dokázal: Stal sa jednotkou na trhu so smartfónmi, predbehol aj Samsung

Ilustračné foto. Zdroj: X/The Japan Times

Ale ťažko čakať, že k zmene dôjde už tento rok, pretože časť „áčkového“ portfólia 2024 Samsung už ukázal a žiadne zásadné zmeny z dlhoročnej stratégie tu nie sú. Bude teda zaujímavé sledovať, ako sa juhokórejská firma k tejto situácii postaví. Je možné, že prehodnotia aj termíny uvádzania nových modelov na trh. Celkovo je poznať, že sa snažia premiéry v posledných dvoch rokoch posúvať dopredu, ale zatiaľ to je o týždňoch a to je možno málo.

Veľký prepad totiž podľa IDC Samsung zaznamenal v poslednom minulom štvrťroku. To je tradičnou baštou Applu, takže práve v tejto časti roka jeho víťazstvo prekvapením nie je.

Lenže zatiaľ čo Apple medziročne dodal do predaja o 11,5 percenta prístrojov viac, Samsung za posledný kvartál medziročne dodal o 11 percent prístrojov menej. A s ohľadom na tesné celkové výsledky tak mohlo a zrejme aj rozhodlo posledný štvrťrok.

Za Applem a Samsungom sú tradične Xiaomi a Oppo, teda dve v posledných rokoch najsilnejšie čínske značky, ktorým sa darí aj globálne. Xiaomi mal silný práve minuloročný posledný štvrťrok, kedy vyrástlo skoro štvrtinu a nebezpečne sa priblížilo druhému Samsungu. Naopak Oppo sa v tejto časti roka do prvej zverejnenej päťky vôbec nedostalo. Štvrtý bol koncern Transsion, piate Vivo.

Za celý minulý rok je tretí Xiaomi, štvrté Oppo a piaty koncern Transsion. Čo je trochu zavádzajúce, pretože pod jeho krídla patrí viac značiek a bolo by férové ​​ich uvádzať samostatne. Pretože napríklad Oppo a Vivo (plus ďalšie značky) tiež patria jednému majiteľovi. Na druhú stranu značkám Transsionu, teda primárne Tecnu a Infinixu sa naozaj darí.

V Európe ide o okrajové značky, hoci obe spomínané sú k dostaniu aj na slovenskom trhu. Hlavnými trhmi sú tie rozvojové, primárne Afrika. Transsion sa špecializuje na lacné prístroje a vie to zjavne dobre. Vyzobáva tam, kde sa to už veľkým značkám nevypláca a celkovo to dáva veľmi dobré výsledky.

Celý trh vlani medziročne klesol o 3,2 percenta, čo je nakoniec menej, než sa očakávalo. Posledný štvrťrok medziročne dodávky vyrástli o 8,5 percenta a vlastne z prvej päťky strácal len Samsung, pre ktorého to bol naozaj čierny štvrťrok.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie