Medzitým vylepšená ceruzka Apple Pencil (129 dolárov; 120 eur) prichádza s novou funkciou stláčania, ktorá používateľom umožňuje zvoliť nástroje, prispôsobiť vrstvy kreslenia toho, na čom pracujú, a obsahuje hmatovú spätnú väzbu. Podporuje tiež funkciu Find My na nájdenie ceruzky, keď sa nevyhnutne stratí.
Apple tiež ukázal prepracovanú klávesnicu Magic Keyboard s haptickým trackpadom, aby bol iPad viac ako notebook. Niektoré kľúčové aplikácie, vrátane Final Cut, tiež dostali podstatné vylepšenia, vrátane možnosti pridať zvuk založený na AI alebo upraviť pomocou AI.
iPady postihol pokles
Udalosť sa koná len niekoľko dní po tom, čo spoločnosť Apple oznámila tržby z iPadu vo výške 5,6 miliardy dolárov (5 miliárd eur) za posledný štvrťrok, čo je medziročný pokles o 17 %. Spoločnosť však uviedla, že očakáva, že jej obchod s iPadmi v júnovom štvrťroku porastie dvojciferne.
Spoločnosť Apple minulý týždeň oznámila tržby za prvý štvrťrok vo výške 90,8 miliardy dolárov (vyše 80 miliárd eur), čo je medziročný pokles o 4 %, keďže technologický gigant naďalej zápasí s problémami rastu, najmä v Číne, v neistom ekonomickom prostredí. Oznámila spätný odkup akcií za 110 miliárd dolárov (100 miliárd eur) – najväčší v histórii spoločnosti – keďže predaj iPhonov klesol o 10 %.
Ben Wood, hlavný analytik spoločnosti CCS Insight, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, uviedol, že neočakávané predstavenie nového čipu M4 iPadu Pro a jeho výrazné skoky vo výkone môžu stačiť na to, aby vyvolali medzi spotrebiteľmi určité vzrušenie.
„Aj keď je nepravdepodobné, že tieto nové iPady okamžite vrátia kategórii rast, predstavujú veľmi potrebný dôvod na upgrade pre zákazníkov so starnúcimi produktmi,“ povedal. „Dôraz na umelú inteligenciu bol hmatateľný, pretože Apple bol odhodlaný prevziať iniciatívu v tejto oblasti späť vzhľadom na to, že sa na túto tému za posledných 18 mesiacov zamerali všetci jeho konkurenti.“
Pri výzve k zisku minulý týždeň Cook tvrdil, že generatívne nástroje AI by mohli prísť do produktov Apple v „týždňoch dopredu“, v čase, keď v súčasnosti zaostáva za konkurenciou. „Generatívnu AI vnímame ako kľúčovú príležitosť v rámci našich produktov a veríme, že máme výhody, ktoré nás v nich odlišujú,“ povedal.