„Z tejto témy je na výstave zastúpený napríklad vzácny portrét Edwarda Kennedyho z deluxe edície, ktorý Andy posial takmer celý diamantovým prachom, portrét Lillian Carterovej, matky bývalého amerického prezidenta Jimmyho Cartera alebo aj jeho vlastné výtvarné prevedenia autoportrétov,“ vysvetľuje Martin Cubjak.
Zaujímavým exkurzom v rámci výstavy je tiež jeho prienik do témy smrti, ktorú reprezentuje séria lebiek a čiernobielych kvetov, ktoré Andy Warhol vytvoril po smrti svojej matky Júlie. Vo svojich dielach sa nebál ani náboženských tém, ktorých tvorba nebola v New Yorku vôbec bežná. Obsah svojej gréckokatolíckej viery, ktorá pochádzala od rusínskych rodičov, pretavil do konkrétnych umeleckých vízií.
„Andy Warhol výtvarne modifikoval diela starých majstrov. Príkladom je séria jeho obrazov Poslednej večere z rokov 1984 až 1986, ktorá je interpretáciou slávneho da Vinciho obrazu. Zároveň v tejto skupine môžeme nájsť aj ďalšie obrazy krížov alebo Ježiša Krista. Tento typ diel nám ukazuje Warholovu kultovú osobnosť dejín umenia aj z iného pohľadu a poukazuje na jeho silný vnútorný svet, jeho výchovu a aj samotný pôvod,“ dodáva Martin Cubjak.
Zo známych sérií na výstave nechýbajú ani portréty Jackie Kennedyovej, séria Ladies and Gentlemen, alebo obrazy Love.
Výstava je doplnená fotografiami Warholovho dvorného fotografa a tvorcu legendárnej Silver Factory – Billyho Namea, ktoré poukazujú na atmosféru života kráľa pop-artu, na ľudí, ktorí sa v jeho blízkosti pohybovali a spoluvytvárali dejiny americkej subkultúrnej scény.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)