fbpx

Prieskum: Hotovosť sa stáva minulosťou. Digitálne platby nepreferujú iba mladí ľudia

Ilustračné foto. Zdroj: FREEPIK/ededchechine

Všetci si pamätáme časy, keď sme v obchode museli hľadať drobné po vreckách alebo stáť v rade na bankomat. Podľa najnovšieho prieskumu Visa, až 8 z 10 mladých ľudí preferuje digitálne platby. A nie je to len pri veľkých nákupoch. 

Prieskum realizovala agentúra IPSOS v decembri 2023. Reprezen­tatívna vzorka internetovej populácie Slovenskej republiky zahŕňala 314 respondentov. Zadávateľom prieskumu bola spoločnosť Visa.

Možnosť platiť digitálne sa zíde najmä v lete. Predstavme si, že sme na kúpalisku. Peňaženku si necháme v aute, pretože schovávať ju pod uterákom naozaj nie je najlepší spôsob, ako ju skryť pred zlodejmi. Čo ale v prípade, ak dostaneme chuť na vychladený drink alebo langoš s kečupom? Dnes už nemusíme utekať cez celé kúpalisko do auta a potom sa znova vracať. Úplne nám postačia hodinky na ruke.

To si myslia viac ako dve tretiny Slovákov. A platí to aj pre staršiu generáciu. Napríklad aj pani Alena z Dolného Kubína, ktorá má 60 rokov, si nedávno kúpila nové hodinky, s ktorými teraz platí v obchode. A nie je sama – podľa prieskumu až 80 % ľudí vo veku 54–65 rokov si obľúbilo moderné spôsoby platby.

Veľkou témou pri digitálnych platbách je bezpečnosť. Mobilné peňaženky sú teraz na vzostupe. Stačí načítať údaje o svojej karte do mobilnej peňaženky a môžete platiť jednoduchým priložením mobilu. Vďaka technológii tokenizácie sa pri platbe nepoužívajú skutočné údaje o našej karte, ale jedinečný digitálny kód. To znamená, že naše peniaze sú v bezpečí a riziko podvodov je oveľa nižšie.

Podľa prieskumu až 9 z 10 Slovákov verí, že digitálne platby sú bezpečnejšie ako hotovosť. Nemusíme sa tak obávať straty peňazí alebo ich krádeže.

A čo obchodníci? Tí z digitálnych platieb tiež profitujú. Obchodníci, ktorí majú možnosť platiť bezhotovostne majú väčšie tržby. Príbeh je jednoduchý: prídeme do obchodu a uvidíme zákazníka pred vami, ktorý platí mobilom. Ak by mu obchodník neumožnil platiť digitálne, veľká časť z nás by sa otočila na päte a išla nakúpiť inde. Skutočne, tretina zákazníkov by si nákup odložila alebo by odišla ku konkurencii.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie