Na pôde Európskej únie vstúpili minulý rok do platnosti nové pravidlá, ktoré zaviedol Akt o digitálnych službách (DSA). Tento akt má za cieľ zvýšiť bezpečnosť a ochranu používateľov na internete a regulovať obsah na webových stránkach. Ak firmy nedodržia stanovené podmienky, hrozia im vysoké pokuty, píše techbyte.sk.
Cieľom DSA je zabezpečiť, aby to, čo je nelegálne offline, bolo nelegálne aj online. To znamená, že technologické firmy musia umožniť kontrolu svojich algoritmov, aby sa zistilo, či majú zavedené správne procesy na zníženie škôd spôsobených ich algoritmami.
Dotknuté firmy a platformy
Nové pravidlá sa týkajú mnohých veľkých technologických firiem a platforiem, vrátane:
- Alibaba AliExpress
- Amazon Store
- Apple AppStore
- Booking.com
- Bing
- Google Search
- Google Play
- Google Maps
- Google Shopping
- Snapchat
- TikTok
- Twitter (X)
- Wikipedia
- YouTube
- Zalando
Podrobné kontroly
Firmy musia umožniť Európskej komisii podrobnú kontrolu svojich algoritmov, aby sa zabezpečilo, že nedochádza k šíreniu nenávistných prejavov alebo dezinformácií. Podľa hesla „Čo je nelegálne offline, musí byť nelegálne aj online“ sa musia zabezpečiť primerané kontroly na zamedzenie zneužívania slobody prejavu.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)