Ministerka kultúry Martina Šimkovičová zakúpila nové logá pre STVR, avšak minula na ne rozpočet, ktorý bol určený na „rebranding“ celého telerozhlasu. Informáciu priniesol portál aktuality.sk.
„Ministerstvo kultúry zaplatilo za nové logá STVR 9 800 eur,“ uviedol portál aktuality.sk. Táto suma vyplýva z dokumentu zverejneného v centrálnom registri. Portál spravy.rtvs.sk správu potvrdil a doplnil.
Dielo si rezort objednal od grafického dizajnéra Daniela Zachara počas júna, s úlohou vytvoriť tri samostatné logá pre Slovenskú televíziu, Slovenský rozhlas a spoločné logo média. Bolo to na základe osobitných požiadaviek ministerstva.
Nové logá koncom júna?
Podľa informácií odovzdal Zachar nové logá koncom júna, aj keď NR SR schválila zákon o vzniku STVR 20. júna a prezident podpísal novú legislatívu 30. júna. Ministerka kultúry uviedla, že do sumy 10-tisíc eur sa zmestí kompletný rebranding telerozhlasu. Napriek tomu rezort zaplatí dizajnérovi len za návrhy 9 800 eur.
Celý rebranding pritom obvykle zahŕňa nielen zmenu loga, ale aj vytvorenie celej novej identity a fyzickú výrobu všetkých nosičov či samotného vysielania. V tomto prípade to tak nie je – podľa zmluvy ďalšie vizuály, ktoré bežne využíva rozhlas a televízia, neboli v tejto dohode zahrnuté.
Vyčíslenie nákladov býva štandardnou súčasťou návrhu zákona, no v tomto prípade chýbalo. Ministerstvo neodpovedalo na otázky týkajúce sa finančných nákladov.