Nemecký maloobchodný reťazec Kaufland pristúpil k výraznej úprave sortimentu, ktorý vo svojich predajniach ponúka.
„Zákazníci si už v rámci našej predajnej plochy nezakúpia tabakové výrobky,“ uviedla pre Aktuality.sk hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová. Dodala, že zmena sa týka všetkých predajní reťazca, ktorých je na Slovensku približne 80.
Podľa Vargovej však zákazníci v každej z prevádzok nájdu predajcu so širokou ponukou cigariet a iných tabakových výrobkov. Kaufland je totiž v porovnaní s inými reťazcami trochu špecifický, a to z hľadiska architektúry, respektíve vnútorného usporiadania hypermarketu.
„Tabakové výrobky, rovnako ako napríklad aj mäsové výrobky, lekárenský sortiment, či iné špeciálne produkty do domácnosti sú lokalizované mimo priestoru hypermarketu, kde sa predávajú potraviny,“ ozrejmuje maloobchodný analytik Ľubomír Drahovský.
Vargová síce nespresnila, prečo sa reťazec rozhodol pristúpiť k tomuto kroku, avšak Drahovský za tým vidí snahu optimalizovať a sprehľadniť sortiment vo vnútri hypermarketu. Na otázku, či novinku prijmú samotní zákazníci, analytik odpovedá s tým, že spotrebitelia sú schopní rýchlo sa prispôsobiť možnostiam, ktoré im obchod ponúka.
Drahovský zároveň tvrdí, že nemeckému reťazcu sa v poslednom období darí nastoľovať viacero environmentálne prospešných trendov. „Prvý Kaufland, ktorý bol postavený na Slovensku, má dnes zatrávnenú strechu a aj vnútorné materiály sú použité tak, aby boli prospešné pre životné prostredie,“ menuje odborník na maloobchod. Podľa jeho slov by nasledovanie „zelených“ trendov malo byť budúcnosťou plánovania a výstavby veľkoplošných predajní na Slovensku.
Billa, Terno aj Kraj, ďalšie reťazce pôsobiace na Slovensku uviedli, že nateraz neplánujú rušiť ani inak obmedzovať predaj tohto sortimentu. V podobnom duchu sa vyjadril aj Lidl, ktorý, podobne ako Kaufland, patrí pod hlavičku nemeckej spoločnosti Schwarz Gruppe.