Spoločnosť UPC na jeseň zvýši svoje ceny za televízne služby, odôvodnila to rastom poplatkov vysielateľa Markízy.
Spoločnosť UPC na jeseň zvýši ceny za TV služby. „Dôvodom je výrazný rast poplatkov vysielateľovi TV Markíza za zaradenie jeho staníc v programovej ponuke, a za možnosť sledovať jeho stanice v TV Archíve,“ uvádza operátor v tlačovej správe s tým, že nemá inú možnosť než premietnuť toto zvýšenie do ceny za televízne služby. Tie sa na jeseň zvýšia o 1 euro, informuje portál Interez.
Ako UPC vysvetľuje, televízii Markíza platí poplatok za to, že má v ponuke jej stanice. Rovnako platia poplatky aj ostatní slovenskí operátori. „Od 1. júla vysielateľovi platíme výrazne vyššiu cenu tak za tzv. lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu, kedykoľvek až 7 dní spätne,“ uvádza UPC.
UPC upozorňuje, že o niekoľko desiatok percent sa zvýšili ceny za sledovanie archívu. „Vysielateľ TV Markíza pred rokom výrazne zvýšil cenu za lineárne služby a teraz o niekoľko desiatok percent zvýšil aj cenu za možnosť sledovať stanice z archívu. Práve toto zvýšenie nás núti zvýšiť cenu za TV služby,“ dodáva operátor. UPC bude svojich zákazníkov o úprave ceny informovať v nadchádzajúcich týždňoch.
Portál Mediaklik priniesol vyjadrenie Markízy, ktorá na vyhlásenie spoločnosti UPC zareagovala takto: „Ceny za šírenie našich služieb sú dlhodobo pod európskym trhovým priemerom, pričom už niekoľko rokov priebežne so všetkými operátormi komunikujeme o ich postupnom zvyšovaní. Poplatky za naše služby vychádzajú z ich hodnoty a partnerov upozorňujeme na postupné zvyšovanie cien. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a všetkým operátorom ponúkame transparentné podmienky,“ uvádza televízia v stanovisku.
Ako ďalej informuje, od júla nastane len symbolické zdraženie za živé vysielanie, ktoré si obe strany dohodli ešte pred rokom, v lete 2023. „Avizované navýšenie zo strany operátora zároveň automaticky nepredstavuje aj ten istý príjem na strane vysielateľa. Tvorba ceny pre konečného diváka je vecou obchodnej stratégie operátora,“ dodáva TV Markíza.