Spoločnosť Booking.com varuje, že umelá inteligencia stojí za prudkým nárastom podvodov v cestovnom ruchu. Ide o naozaj sofistikovaný trik, kedy podvodníci pomocou AI vytvoria falošný hotel. O fenoméne píše server BBC.
Šéfka pre internetovú bezpečnosť spoločnosti Booking Marnie Wilkingová nedávno uviedla, že za posledných 18 mesiacov došlo k nárastu podvodov s ubytovaním o 500 až 900 percent.
Podľa BBC Wilkingová povedala, že odkedy sa na trhu objavili generatívne nástroje umelej inteligencie, ako je ChatGPT, došlo k zásadnému nárastu phishingu, keď sú ľudia podvodne tlačení k poskytovaniu svojich finančných údajov.
„S phishingom sa samozrejme stretávame od počiatku existencie e-mailu, ale nárast začal krátko potom, čo bol spustený ChatGPT,“ povedala. „Útočníci využívajú umelú inteligenciu na útoky, ktoré napodobňujú e-maily oveľa lepšie ako čokoľvek, čo robili doteraz,“ povedala.
Phishingové útoky sa snažia presvedčiť ľudí, aby im odovzdali údaje o svojej karte tým, že im pošlú falošné – ale veľmi presvedčivo vyzerajúce – odkazy na internetové rezervácie. A často sa zameriavajú práve na webové stránky, ako sú Booking.com a Airbnb.
Ako taký podvod môže vyzerať v realite
„Prvý problém prišiel vo chvíli po zaplatení, keď nám nedorazila žiadna adresa vily, ale iba GPS údaje. Síce sme urgovali Booking.com, ale mali sme už aj kontakt na údajného majiteľa a ten sľúbil zaslať presnú polohu a adresu – komunikoval s nami úplne v pohode a všetko sa zdalo byť ideálne – až na to, že ani do nášho odchodu neposlal adresu vily, ani tú lokáciu a v deň nájazdu sa odmlčal úplne. Prileteli sme do Turecka a vydali sa autom na GPS miesto, kde mala stáť vila – a hľa! Bol tam len lesík, ale žiadna vila z obrázku, ktorý bol na Booking.com, tam jednoducho nebola,“ popísala autorka príspevku na Zoznam Medium.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)