„Vždy som chcel podnikať v niečom, čo by ma bavilo.“ Martin Šottník dlhé roky holduje zelenému čaju, ale k podnikaniu v tomto segmente sa odhodlal až na vysokej škole a rovno stavil na fenomenálny matcha čaj. Zo začiatku čelil predsudkom, ale napokon dokázal Slovákov zoznámiť s kvalitou japonského originálu. Dnes vedie vlastný eshop Matcha Day a ako sám hovorí, kvalitu matche prezradí už jej farba, následne vôňa a chuť a ak nie je z Japonska, tak nejde o originál. V rozhovore nám opísal aj tradičnú prípravu matche v Japonsku, vysvetlil, prečo v koláčoch s matcha čajom nie sú takmer žiadne účinné látky a tiež, či je bezpečné piť matchu preventívne každý deň.
Kedy ste sa s matcha čajom prvýkrát zoznámili a čo vás nakoplo k tomu, aby ste rozbehli matcha podnikanie?
S matcha čajom som sa stretol prvýkrát asi v roku 2007, kedy to bol pomerne neznámy produkt a sám som sa k nemu dostal viac-menej náhodou. Dlhé roky pijem zelený čaj a v tej dobe to bolo niečo nové, tak som to chcel skúsiť, ale v živote by mi nenapadlo, že budem s matcha čajom podnikať. Táto myšlienka prišla až o cca 10 rokov neskôr popri štúdiu na vysokej škole. Vždy som chcel podnikať v niečom, čo by mi bolo aj blízke a bavilo by ma to. V tej dobe však fungovali na Slovensku už desiatky čajovní a internetových obchodov, tak som hľadal niečo s menšou konkurenciou, kde by sa dalo preraziť. Opäť som narazil na matcha čaj, ktorý bol už pomerne známy. Kvalitný produkt však predávali možno 2 – 3 spoločnosti. Tak si hovorím, prečo to neskúsiť a nerobiť to lepšie ako ostatní.
Stretli ste sa aj s predsudkami, keď ste matchu predstavovali našincom?
(Článok pokračuje na ďalšej strane)