Cestujúci z Londýna do Singapuru v utorok zažili obrovskú tragédiu. Počas letu v Singapore Airlines došlo k extrémnym turbulenciám, zahynul jeden človek. Odborníci varujú, že tento scenár by nám mohol v budúcnosti hroziť častejšie, informuje CBS.
Cestujúci a členovia posádky letu Singapore Airlines SQ321 prežili v utorok katastrofálnu cestu. Na ceste z Londýna do Singapuru lietadlo preletelo vzduchovou dierou a potom sa zrazu začalo prudko prepadať.
Dôvodom boli prudké turbulencie, pri ktorých boli zranené desiatky ľudí, niektorí z nich vážne. Pre 73-ročného Brita prišla akákoľvek pomoc príliš neskoro – zomrel na palube. 20 pasažierov letu bolo ešte v stredu stále na jednotke intenzívnej starostlivosti, dodal portál Topky.
Letecký dopravca uviedol, že let SQ321 z londýnskeho letiska Heathrow bol mimoriadne presmerovaný do Bangkoku, pristál o 15:45 miestneho času v utorok na letisku Suvarnabhumi.
„Môžeme potvrdiť, že na palube Boeingu 777-300ER sú zranení a jedna smrteľná nehoda,“ uvádza sa v skoršom vyhlásení s tým, že v lietadle bolo 211 pasažierov a 18 členov posádky.
Sedem ľudí, vrátane niektorých so zraneniami hlavy, bolo vážne zranených a desiatky ďalších utrpeli zranenia s rôznymi zraneniami, uviedol na tlačovej konferencii riaditeľ letiska Suvarnabhumi Kittipong Kittikachorn. Bangkokská nemocnica Samitivej Srinakarin uviedla, že celkovo ošetrila 71 ľudí vrátane šiestich s ťažkými zraneniami.
Letecká spoločnosť vyjadrila „najhlbšiu sústrasť rodine zosnulého“ a uviedla, že poskytuje pomoc všetkým cestujúcim a posádke z letu.
Ako to bude v budúcnosti?
Bohužiaľ, ako varujú odborníci, turbulencie môžu byť v budúcnosti častejšie. Podľa Paula Williamsa, profesora atmosférických vied na University of Reading (Spojené kráľovstvo), existujú „silné dôkazy“, že klimatické zmeny sa v budúcnosti zhoršia.
Ako vysvetľuje, turbulencie v čistom vzduchu v severnom Atlantiku sa od roku 1979 zvýšili o 55 percent. Letieť teda ani zďaleka nie je také jednoduché:
„Je ťažké sa im vyhnúť, pretože nie sú zobrazené na meteorologickom radare na letovej palube.“
Williams ďalej varuje:
„Naše budúce projekcie naznačujú, že silné turbulencie sa v nasledujúcich desaťročiach zdvojnásobia alebo strojnásobia, ak sa klíma bude naďalej meniť podľa očakávania.“