Za jeden príspevok si pýtajú tisíce eur. Niekoho mesačná výplata je pre niektorých denný zárobok. Informovali o tom tvnoviny.sk.
Influenceri ovplyvňujú masy ľudí a majú vybudovanú riadnu základňu sledujúcich. Za propagáciu im preto vedia firmy zaplatiť riadne tučný balík peňazí.
Podľa týždenníka Trend patrí medzi najlepšie zarábajúcich influencerov Peter Sagan s takmer dvomi miliónmi sledovateľov. Za príspevok môžete u neho zaplatiť pokojne aj 12-tisíc eur.
Takto vyzerá rebríček
počet sledovateľov | odhad ceny za príspevok | ||
---|---|---|---|
1 | petosagan | 1 926 000 | 9 826 € – 11 797 € |
2 | gogomantv | 943 000 | 5 820 € – 6 984 € |
3 | queen.plackova | 881 000 | 5 358 € – 6 429 € |
4 | lucypug | 761 000 | 4 789 € – 5 855 € |
5 | exploited_ | 540 000 | 3 717 € – 4 460 € |
6 | fero_joke | 499 000 | 3 173 € – 3 808 € |
7 | veghattila | 404 000 | 2 938 € – 3 526 € |
8 | sajfa | 341 000 | 2 608 € – 3 130 € |
9 | tatianazidekova | 338 000 | 3 186 € – 2 623 € |
10 | jan_kolenik | 301 000 | 2 098 € – 2 518 € |
„Myslím si, že je to blízko reality. Tá cena sa zdá byť, že to je, preboha, strašne veľa za to, že zoberiem mobil a potočím, ale ja mám 20 rokov za sebou toho, čo robím,“ povedal Sajfa.
„Často nemám voľný čas. Nemám súkromie a toto je za cenu tých peňazí,“ uviedol Fero Joke.
Čo firmy zaujíma?
Spoločnosti musia brať ohľad na viaceré faktory pri výbere správneho influencera. „Značky sa pozerajú na to, aký má dosah, aký má počet sledovateľov, ale aj aké boli jeho predošlé spolupráce,“ vymenovala Bibiána Sotáková z Boomex Agency.