Mexičan o francúzskej značke šperkov  nevedel, až dokým v decembri minulého roku nenarazil na reklamu na Instagrame. Klikol na ňu a zaujali ho 18-karátové ružovo-zlaté náušnice vykladané diamantmi v cene približne 13 eur.

„Bol som ohromený, keď som videl, koľko stoja náhrdelníky! “ napísal Villarreal na sociálnej sieti. „Prisahám, že ma oblial studený pot,“ uviedol ďalej.

Rozhodol sa, že kúpi dva páry. Celkovo tak zaplatil necelých 27 eur. Do týždňa od kúpy sa však značka pokúsila o zrušenie objednávky, pričom jej predstavitelia spočiatku tvrdili, že náušnice nie sú k dispozícii. Keď Villarreal objednávku napriek tomu nezrušil, dostal telefonát od zástupcov spoločnosti. Povedali mu, že náušnice, ktoré si objednal, nemali správnu cenu, preto chceli nákup zrušiť. Za vzniknuté nepríjemnosti mu dokonca ponúkli darček, píšu Topky.sk.

Ako to dopadlo?

Mladík darček odmietol a obrátil sa na federálny zákon na ochranu spotrebiteľa v Mexiku, ktorý hovorí, že dodávateľa tovaru možno postaviť pred súd za nerešpektovanie podmienok, za ktorých bol zakúpený produkt alebo služba. Po dlhom procese sa Mexičan v pondelok minulý týždeň dočkal správy od spoločnosti – jeho objednávku mu odošlú.

„Vojna sa skončila,“ napísal v pondelok v príspevku na sociálnej sieti.

V piatok mu náušnice dorazili domov. Niektorí používatelia sociálnej siete tlieskali jeho húževnatosti, zatiaľ čo iní, vrátane mexického senátora, ho obvinili zo zneužívania systému ochrany spotrebiteľa pre svoj vlastný prospech.