fbpx

VIDEO: Každý je víťaz. Hra pomáha nakŕmiť chudobných Bangladéšanov a zabáva sociálne siete

Youtuber s 1 miliardou pozretí spája Bangladéšanov prostredníctvom potravinovej výzvy. Zdroj: X/Sanjay Kumar

Bangladéšanov trápia vysoké ceny potravín, ktoré si nemôžu dovoliť kvôli inflácii. Napriek tomu existuje spôsob, ako ich získať. Môžu ich získať v takzvanej potravinovej výzve SS. Je to hra, v ktorej ľudia prekonávajú sériu náročných a záludných prekážok a sú odmenení potravinami. Hra má viac ako 1,5 miliardy online zobrazení a približne päť miliónov odberateľov. Na veľkú radosť ich tvorcu.

Pred východom slnka v Chapre, malej dedine na severozápade Bangladéša, cestuje 35-ročný pestovateľ ryže Mohammad Abdur Rouf deväť kilometrov do susednej dediny. Tam sa na trhovisku pripojí k stovkám ďalších ľudí, ktorí už čakajú na hru pripomínajúcu tie na jarmoku.

Muž opakovane udiera plastovou pálkou do malej žltej loptičky. Ale nech sa snaží akokoľvek, nedokáže ju trafiť dostatočne presne, aby hladko prešla celú cestu a skončila medzi dvoma bránkami. Nevyhral.

Abdur však nie je sklamaný. Namiesto toho, aby odišiel s prázdnymi rukami ako porazený, zdvihne nad hlavu cenu útechy, štvrťlitrovú fľašu rastlinného oleja, za jasotu ostatných. „Kedykoľvek by som si zahral znova! Kedykoľvek!“ radostne zvolá živiteľ deväťčlennej rodiny, keď sa hra skončí. Správu priniesla televízia CNN.

Podobne ako tisíce ďalších Bangladéšanov sa zúčastňuje na takzvanej výzve SS Food Challenge. Ide o hru, ktorú vytvoril marketér Omar Sunny Somrat. V niečom pripomína súťažnú šou Takeshiho hrad z 80. rokov, v ktorej musia hráči na ceste za víťazstvom prekonať rad náročných a záludných prekážok. Odmenou im je jedlo.

Hráči v Bangladéši túžia získať ryžu, olej, cukor, šošovicu a ďalšie komodity, ktoré sú kvôli prudko rastúcej inflácii nad ich finančné možnosti. „Kto prv príde, ten prv melie, registrácia je bezplatná a každý odchádza ako víťaz,“ povedal Somrat pre CNN.

Kombinácia zaujímavých aktivít a dobrého pocitu, že nikto neodíde domov s prázdnymi rukami, je v Bangladéši skutočným hitom. Hry majú spolu viac ako 1,5 miliardy online zobrazení a zhruba po necelých päť miliónov odberateľov na YouTube aj Facebooku. Na populárnej platforme TikTok má tento koncept takmer 200 000 sledovateľov.

Bola to dlhá cesta

Somrat prišiel s konceptom súťaže pred dvoma rokmi, keď v Bangladéši po ruskej invázii na Ukrajinu prudko stúpli ceny pšenice, kukurice a energií. Svetová banka v reakcii na to predpovedala, že ceny zostanú na historicky vysokej úrovni na celom svete až do konca roka 2024.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie