Na internet unikli osobné údaje zhruba 73 miliónov súčasných a bývalých zákazníkov americkej telekomunikačnej spoločnosti AT&T. Informovala o tom cez víkend firma. Dodala, že zatiaľ nevie, akým spôsobom tieto údaje unikli.
Uniknuté údaje pochádzajú z obdobia pred rokom 2020. Týkajú sa 7,6 milióna súčasných a 65,4 milióna bývalých zákazníkov. Rozsah úniku sa u jednotlivých osôb líši, uniknuté údaje môžu zahŕňať napríklad mená, adresy, telefónne čísla, čísla sociálneho zabezpečenia, dátumy narodenia či čísla účtov pri AT&T a prístupové kódy. Podľa firmy však zrejme nezahŕňajú finančné údaje či históriu telefónnych hovorov.
„AT&T v súčasnosti nemá dôkazy o nepovolenom prístupe do svojich systémov, ktorý by viedol ku krádeži dát,“ uviedla firma. Dodala, že situáciu analyzuje v spolupráci s externým odborníkmi na kybernetickú bezpečnosť. Podľa firmy zatiaľ nie je jasné, či údaje pochádzajú priamo od nej, alebo od niektorého z jej partnerov.
Spoločnosť tiež tvrdila, že už zmenila prístupové kódy, ktoré slúžia ako dodatočná úroveň ochrany účtov. Dodala, že bude kontaktovať klientov, ktorých sa únik citlivých dát dotkol, a pomôže im riešiť prípadné problémy.