Osobné údaje miliónov zákazníkov sa ocitli na internete. Veľký operátor rieši megaproblém

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: X/Ava

Na internet unikli osobné údaje zhruba 73 miliónov súčasných a bývalých zákazníkov americkej telekomunikačnej spoločnosti AT&T. Informovala o tom cez víkend firma. Dodala, že zatiaľ nevie, akým spôsobom tieto údaje unikli.

Uniknuté údaje pochádzajú z obdobia pred rokom 2020. Týkajú sa 7,6 milióna súčasných a 65,4 milióna bývalých zákazníkov. Rozsah úniku sa u jednotlivých osôb líši, uniknuté údaje môžu zahŕňať napríklad mená, adresy, telefónne čísla, čísla sociálneho zabezpečenia, dátumy narodenia či čísla účtov pri AT&T a prístupové kódy. Podľa firmy však zrejme nezahŕňajú finančné údaje či históriu telefónnych hovorov.

„AT&T v súčasnosti nemá dôkazy o nepovolenom prístupe do svojich systémov, ktorý by viedol ku krádeži dát,“ uviedla firma. Dodala, že situáciu analyzuje v spolupráci s externým odborníkmi na kybernetickú bezpečnosť. Podľa firmy zatiaľ nie je jasné, či údaje pochádzajú priamo od nej, alebo od niektorého z jej partnerov.

Spoločnosť tiež tvrdila, že už zmenila prístupové kódy, ktoré slúžia ako dodatočná úroveň ochrany účtov. Dodala, že bude kontaktovať klientov, ktorých sa únik citlivých dát dotkol, a pomôže im riešiť prípadné problémy.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie