fbpx

Mladí Číňania sa odmietajú snažiť. Do práce nosia zo vzdoru namiesto oblekov pyžamá

Ilustračná snímka. Zdroj: X/@DennisF79338235

Mladí Číňania si obľúbili nový štýl pracovného oblečenia. Do práce stále častejšie vyrážajú v pyžamách. Fotky z kancelárií v oblečení na doma potom hrdo zdieľajú na sociálnych sieťach. Trend tzv. „nechutných outfitov“ ukazuje, že niektorí mladí Číňania odmietajú večné životné snaženie.

Keď sa ochladilo, Cindy Lu začala do kancelárie nosiť huňaté pyžamo. Nosenie pyžama do práce sa pre ňu zakrátko stalo zvykom a čoskoro už sa ani neobťažovala nosiť rovnaký spodný a vrchný diel a brala si na seba jednoducho to, čo jej bolo najpohodlnejšie.

O niekoľko mesiacov neskôr zdieľala svoju fotku na sieti Siao-chung-šu (Xiaohongshu), čínskej obdobe Instagramu, kde už podobné snímky s označením „nechutné outfity v práci“ zverejňovali desiatky tisíc mladých zamestnancov.

„Chcem jednoducho nosiť, čo sa mi zachce. Nemyslím si, že má cenu utrácať peniaze za oblečenie do práce, keď tam len sedím,“ vysvetlila 30-ročná Lu, ktorá pracuje ako interiérová dizajnérka vo Wu-chane.

Nechuť voči snaženiu

Neochota plniť očakávania ohľadom vhodného vzhľadu v práci odráža rastúcu nechuť mladých Číňanov usilovať sa o život plný ambícií a snaženia, ktorý bol typický v predchádzajúcich rokoch. Na pozadí toho, ako spomaľuje hospodársky rast a sľubných príležitostí je menej, mladí siahajú k trendu zvanému „ľahnúť si na chrbát“, ktorý sa usiluje o pohodový životný štýl bez zbytočných komplikácií.

Z nosenia čo najležérnejšieho oblečenia do kancelárie sa stal trend na čínskych sociálnych sieťach, keď používateľka s prezývkou Kendou S- zverejnila video na platforme Tou-jin (Douyin), obdobe TikToku, v ktorom ukázala, v čom chodí do práce. Vo videu sa jeho autorka zverila, že ju kvôli jej outfitu niekoľkokrát napomenul nadriadený a jej vzhľad označil za nechutný. Video zdieľalo vyše milióna užívateľov.

Označenie „nechutné outfity v práci“ sa potom rozšírilo na niekoľkých čínskych sociálnych sieťach, ktorých používatelia sa začali predháňať, čie oblečenie v práci je odpudivejšie. Na sociálnej sieti Weibo takýto obsah videli stovky miliónov ľudí a vznikli tam diskusie.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie