Japonská železničná spoločnosť EAST Japan Railway (JR East) práve uviedla do prevádzky nový rad vysokorýchlostných vlakov šinkansen, ktoré budú od tohtoročného marca jazdiť medzi Tokiom a Shinjo v prefektúre Jamagata. Krajina v sobotu zároveň zahájila prevádzku na novom ramene trate, ktorá cestujúcim sprístupní nie príliš známu pobrežnú prefektúru Fukui. Tá leží vzdušnou čiarou asi tristo kilometrov západne od Tokia.
Čo sa týka nových súprav, pôvodne si ich japonské východné dráhy objednali v marci 2020 sedemnásť, s príchodom covidovej pandémie, ale objednávku znížili na štrnásť. V máji minulého roka, keď sa pasažieri začali do vlakov vracať, rozšírili objednávku na pätnásť.
Nové vlaky šinkansen od výrobcu Hitachi Rail pozostávajú zo siedmich vozidiel, typický dlhý nos má deväť metrov, okrem lepších aerodynamických vlastností vedia byť aj menej hlučné pri prejazde tunelmi. Súprava má maximálnu rýchlosť 300 kilometrov za hodinu a nahradí staršie súpravy označené ako E3, ktoré dokázali ísť najviac 275 kilometrov za hodinu.
今日も新幹線ででっぱつ。はやぶさ号。東京駅で「敦賀」の行先はまだ新鮮ですな。 pic.twitter.com/2Q24xlcquv
— はとインコ(ときめきの旅) (@hatoinko) March 19, 2024
Skriňu vozidla majú kvôli hmotnosti celú vyrobenú z hliníkovej zliatiny, vlak je vybavený jednoramennými pantografmi s nízkou hlučnosťou. Vlaky majú päť motorových vozidiel a dva prípojné vozidlá a môžu byť prevádzkované v elektrifikácii 20 kV aj 25 kV 50 Hz. Rad E8 pojme celkom 352 cestujúcich s usporiadaním sedadiel 2+2, pričom každé sedadlo je vybavené elektrickou zásuvkou. K dispozícii je aj wifi, tri miesta pre invalidné vozíky a kamerový systém.
Nové vlaky sú taktiež vybavené aktívnym odpružením, ktoré zvyšuje jazdný komfort. Na zlepšenie stability na snehu sú podvozky vybavené vyhrievaním, ktoré zabraňuje hromadeniu snehu na podvozku.
Do neznámej prefektúry
(Článok a video pokračuje na ďalšej strane)