Reťazec vystrašil zákazníkov dynamickými cenami. Nebudeme zdražovať hamburgery, sľubuje

Reklama
Pobočka rýchleho občerstvenia Wendy's. Zdroj: X/Music Licensing

V Spojených štátoch je medzi spoločnosťami čoraz populárnejšia tzv. dynamická cenotvorba, pri ktorej menia ceny svojho tovaru alebo služieb podľa času a aktuálneho dopytu. Obľúbený reťazec rýchleho občerstvenia s názvom Wendy’s teraz zvažuje túto stratégiu. Sľubovaný krok však medzi zákazníkmi vyvolal vlnu nespokojnosti. Vedenie spoločnosti sa ich však snaží upokojiť, že o zdražovaní svojich hamburgerov neuvažuje.

Trend dynamickej tvorby cien prvýkrát zaviedla spoločnosť Uber v USA, ktorá upravuje ceny podľa vyťaženia. Čoskoro sa k nemu pridali aj ďalšie, ako napríklad Bolt. Teraz sa tento trend začína šíriť aj do ďalších oblastí vrátane predaja jedla či potravín. Dokonca aj populárny reťazec rýchleho občerstvenia Wendy’s ho teraz zvažuje, uvádza agentúra Reuters.

Diskusiu v spoločnosti odštartoval generálny riaditeľ Kirk Tanner, ktorý počas februára investorom povedal, že dynamické ceny sa budú v spoločnosti testovať od roku 2025. Čoskoro sa však ozvali zákazníci z USA vrátane tamojších zákonodarcov. Americká senátorka Elizabeth Warrenová povedala, že ide o snahu zdraženia, a to jednoducho a jasne. „Americké rodiny už toho majú dosť,“ napísala na sieti X.

Vlna nespokojnosti spôsobila, že vedenie reťazca rýchleho občerstvenia v stredu zmiernilo svoje slová. Uviedlo, že jeho plány boli v amerických médiách nesprávne pochopené. O zvyšovaní cien predávaných produktov v čase vysokého dopytu sa totiž vraj neuvažuje. Naopak, zákazníci by na tom mohli zarobiť, keďže digitálne menovky uľahčia poskytovanie zliav.

Dynamická tvorba cien vyvolala v USA veľkú diskusiu, a to aj preto, že tamojší spotrebitelia v posledných mesiacoch pocítili dôsledky vyššej inflácie. Spotrebitelia by tak po niekoľkých rokoch konečne privítali stabilitu.

Okrem toho analytici tvrdia, že táto stratégia nemusí byť pre reťazec Wendy’s vôbec účinná. „Funguje to dobre napríklad v prípade leteckých spoločností, ale v reštauráciách by to nefungovalo. Zákazníci by nakupovali inde,“ vysvetlil pre agentúru Reuters Michael Lukianoff, generálny riaditeľ konzultačnej spoločnosti SignalFlare.

Dynamická cenotvorba by tak mohla negatívne ovplyvniť zisky podnikov, ktoré v posledných mesiacoch zostali hlboko pod očakávaniami. To je jeden z dôvodov, prečo sa cena akcií spoločnosti na americkej burze v roku 2023 medziročne znížila približne o 14 %.

3. najväčší reťazec

Reštaurácia Wendy’s je po Burger Kingu a McDonaldu tretím najväčším reťazcom rýchleho občerstvenia s hamburgermi na svete. Väčšina prevádzok je franšízových, 83 % z nich je v USA. Spoločnosť určuje normy pre predajne, pričom prevádzkovatelia rozhodujú o otváracích hodinách, dizajne predajní, uniformách a platoch zamestnancov. Má približne 6 711 reštaurácií a ďalšie sa otvoria v najbližších mesiacoch.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie