Je to takmer nevyhnutná súčasť každého nákupu. Vstúpite do obchodu, aby ste si kúpili pár potrebných vecí, a zistíte, že tlačíte, ťaháte, zdvíhate alebo ťaháte vozík po uličke s pečivom, pretože jedno koliesko s vlastným rozumom vŕzga a zadrháva sa o podlahu.
Dlho kolujúci mýtus hovorí, že predajcovia zámerne robia vozíky ťažkopádnymi, aby spomalili vašu chôdzu uličkou v nádeji, že odvedú vašu pozornosť k ďalšiemu tovaru. Národná frustrácia však nie je dielom majstra obchodnej psychológie.
Notoricky známe kolieska sú v skutočnosti vytvorené opakovaným nárazom, ktorému sú nákupné vozíky často vystavené, vysvetlil Alex Poulos. Poulos je obchodným riaditeľom spoločnosti R.W. Rogers, ktorá dodáva tisíce nákupných vozíkov spoločnostiam ako Whole Foods, Tractor Supply Company a Meijer.
Vozíky v obchodoch s potravinami majú častejšie vozíky s vybočenými kolieskami ako v iných typoch maloobchodov, ako sú obchody s oblečením alebo drogérie, kde vozíky neopúšťajú predajňu tak často. Tovar sa zvyčajne vynáša v taške alebo dvoch. Je to preto, že sú oveľa častejšie vystavené vplyvom počasia a poškodenie prostredia má vplyv na kolesá. Hlavným vinníkom však často nie je samotné koleso, ale spôsob, akým je k vozíku pripevnené.
Ťahanie vozíkov po hrboľatých parkoviskách, prechádzanie cez prah dverí do obchodu a z obchodu a tlačenie vozíkov nahor a nadol po obrubníku časom zdeformuje kolieskovú dosku, kovovú časť, ktorá pripevňuje mechanizmus kolies k telu vozíka, povedal Poulos pre CNN.
„Ak sa tento kolískový plech len trochu skrúti, môže zdvihnúť koleso a potom sa obe kolesá nedotýkajú zeme súčasne,“ povedal.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)