Cena polminútového reklamného spotu na tohtoročnom finále ligy amerického futbalu Super Bowl predstavovala druhý rok za sebou rekordných sedem miliónov dolárov (vyše 6 miliónov eur). Udalosť je najväčšou reklamnou scénou, kde sa firmy preťahujú o obmedzený počet spotov, aby sa ich produkty dostali do povedomia miliónov spotrebiteľov.
Tržby z reklamy, ktorá sa vysiela v pevne stanovenom čase, síce klesajú, firmy ale dobre vedia, že nie je zaručenejšia príležitosť osloviť viac ľudí ako finále ligy amerického futbalu. „Šport je pre inzerentov stále potešením,“ konštatoval šéf spoločnosti Walt Disney Bob Iger.
Tento rok reklamnej ponuke dominovali balené potraviny, napríklad Oreos, Pringles, Mountain Dew, Doritos alebo M&M´s. Z osobností sa v klipoch okrem iného objavili Christopher Walken, Ben Affleck, Matt Damon, Tom Brady, Beyoncé, Jenna Ortegová, Arnold Schwarzenegger alebo Jennifer Anistonová. Ubudlo reklám na automobily, a tie, ktoré sa objavili, sa zamerali na elektromobily.
Druhú sezónu za sebou sa na Super Bowle objavil čínsky internetový predajca Temu. Nebýva pritom zvykom, aby si čas na finále americkej ligy kupovala čínska spoločnosť. Podľa portálu CNBC to len podčiarkuje razantnosť, s akou sa spoločnosť PDD Holdings, ktorej Temu patrí, derie na americký trh. Temu bola vlani najsťahovanejšou aplikáciou v USA.
Titul v lige amerického futbalu NFL obhájili Kansas City Chiefs. V Super Bowle porazili San Francisco 25:22 po predĺžení, titul tým získali štvrtýkrát v histórii a tretíkrát za posledných päť rokov.