Nový generálny riaditeľ spoločnosti Carlsberg (u nás známa pivom Staroprameň) Jacob Aarup-Andersen o tom, ako môže zmena klímy zmeniť chuť vášho obľúbeného piva a o ďalších výzvach, ktorým čelia pivovarníci. Informoval o tom portál euronews.com.
Carlsberg je jedným z najväčších pivovarníkov na svete, v roku 2022 predal viac ako 125,4 milióna hektolitrov piva. Spoločnosť vlastní 140 značiek a napriek veľkej obľube ich menovca je Tuborg v skutočnosti najúspešnejšou globálnou značkou. Je však pivný priemysel ohrozený v dôsledku klimatickej krízy, rastúcich životných nákladov a životného štýlu bez alkoholu?
Mohla by klimatická kríza vyústiť do budúcnosti bez piva?
„Nemyslím si, že sa tam dostaneme,“ hovorí Jacob pre The Big Question. To však neznamená, že priemysel nie je pod tlakom. Nedostatok vody, neúroda a požiare obmedzujú prísun troch kľúčových zložiek piva – vody, jačmeňa a chmeľu.
Chmeľ je obzvlášť citlivá zložka – pestujte rovnakú odrodu v rôznych pôdach a rôznych poveternostných podmienkach a získate úplne inú chuť. To znamená, že keď sa kľúčové krajiny pestovania chmeľu zahrievajú, mohli by sme túto chuť navždy stratiť.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)