Francúzska spoločnosť Maison Ferrand, ktorá vyrába karibský rum pod Brandom Plantation, v utorok oznámila zmenu jeho názvu. Fľaše vyrobené od januára 2024 už budú označené novým menom Planteray. Receptúry všetkých variantov však zostávajú bez zmeny. Výrobca rumu po štyroch rokoch reaguje na protesty kvôli rasizmu a policajnej brutalite, po medializovanej smrti černocha Georgea Floyda pri zatýkaní belošským policajtom v USA.
Podľa spoločnosti Maison Ferrand je cieľom vývoja názvu lepšie reflektovať atribúty značky, ktorá na svetovom trhu úspešne figuruje viac ako dvadsaťpäť rokov.
„Meno Planteray teraz evokuje základné prvky našej značky. Plant (rastlina) zastupuje cukrovú trstinu a celkový terroir (krajina, kde sa pestuje). Ray (lúč) symbolizuje slnko potrebné pre rast trstiny, ale aj otvorenosť svetu a znalosti a skúsenosti spojené s výrobou rumu,“ popísal na tlačovej konferencii Alexandre Gabriel, majiteľ rodinnej spoločnosti Maison Ferrand, významného hráča na poli destilátov.
Zdôraznil, že rovnako ako sa nemení DNA značky, nemenia sa ani receptúry jednotlivých variantov. Nezmenená zostáva aj vizuálna identita fliaš.
Rum svetovej slávy
Spoločnosť Maison Ferrand je od roku 2017 vlastníkom barbadoskej pálenice West Indies Rum Distillery, tým získala automaticky tretinový podiel aj v rade jamajských destilérií. Značka má však nadviazané partnerstvá aj s ďalšími pálenicami po svete.
Aj vďaka tomu môže ponúknuť najrozmanitejšie portfólio rumov a chutí. To veľkou mierou prispieva k celosvetovej popularite značky. Jej predaj počas posledných desiatich rokov vzrástol na 900 percent.
Obľubu rumov Plantation, teraz Planteray, potvrdzuje aj umiestnenie v nedávno zverejnenom reporte najprestížnejšieho odborového magazínu Drinks International (Drinks International Brands Report 2024) postavenom na hodnotení profesionálov zo 100 najlepších barov na svete.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)