fbpx

Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá

Zdroj: FREEPIK, PEXELS/Nothing Ahead

Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma a Doma v záhrade patrili v druhom a treťom kvartáli 2023 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil od 3. apríla do 17. septembra na vzorke 4122 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 26 percent opýtaných – pri metodike „čítal posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 49 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 11 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň, Pravda a Sme (päť percent). Denníky Šport a Hospodárske noviny majú zhodne štvorpercentný podiel, Denník N mal čítanosť tri percentá.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (šesť percent). Týždenníky Život, Nový Čas pre ženy, Báječná žena a Eurotelevízia mali trojpercentnú čítanosť. Dve percentá si prečítali Rytmus života a Slovenku.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 11 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (päť percent). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami a dvojtýždenníky Žena a život a 100+1 s jedným percentom.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 41 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Emma a Doma v záhrade. Štvorpercentnú čítanosť mali Evita magazín, Záhradkár, Muscle & fitnes, Zdravie a Sme Ženy.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 75 percent, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 25 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel – TV Markíza (27 percent), TV Joj a Jednotka RTVS (17 percent).

Najpočúvanejším rádiom je Expres, nasleduje Rádio Slovensko

Najpočúvanejším rádiom na Slovensku ostáva Rádio Expres, jeho frekvencie preferuje 31,9 percenta poslucháčov. Za ním nasleduje Rádio Slovensko s 22,9-percentnou počúvanosťou. Vyplýva to z výsledkov prieskumu počúvanosti Radioprojekt, ktorý realizuje spoločnosť Median SK. TASR ich poskytla zástupkyňa spoločnosti Linda Kleinertová.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie