Slovenský potravinársky biznis utrpel ďalší úder. Firma, ktorá stála za obľúbenými značkami jedlých olejov a ďalších základných potravín, náhle krachuje. Napriek dlhoročnej ziskovosti sa prepadla do straty a smeruje do konkurzu. Záhadné však je, že majiteľ už potichu rozbehol nový podnik so znepokojivo podobným názvom.
Z úspešného príbehu až do hlbokého prepadu
Spoločnosť Gold-Plus Company vstúpila na trh pred pätnástimi rokmi, keď využila koniec lisovne známej značky Palma. Svoj produkt, jedlý olej Gold Plus, rýchlo etablovala ako novú stálicu slovenských kuchýň. Krátko nato rozšírila sortiment o značky Sunol a Golden oil, neskôr aj o produkty ako ryža, strúhanka, ovsené vločky či olejniny, ktoré vyrábala aj vo vlastnej prevádzke.
Firma rástla a jej tržby presahovali 13 miliónov eur. Lenže v roku 2024 prišiel nečakaný zvrat, tržby sa prepadli na 1,4 milióna eur, čo znamenalo štvrťmiliónovú stratu, píše Denník N.
Spoločnosť sa rozhodla požiadať o konkurz sama. Pravdepodobne pre nesplatené záväzky voči dodávateľom. Hoci voči štátu neeviduje nedoplatky na daniach a odvodoch, súd už začal konkurzné konanie a rozhoduje, či sa veritelia dostanú k peniazom aspoň cez rozpredaj majetku.
Zákazníci sa tak môžu pýtať: Zmiznú známe značky z pultov obchodov? Odpoveď zatiaľ nie je jasná.
Nová firma, staré meno
Zaujímavosťou je, že majiteľ skrachovanej spoločnosti Marek Migač ešte na jeseň 2023 založil novú firmu s názvom MM gold plus. A to na rovnakej adrese v Bratislave a v rovnakej sfére podnikania.
O novej firme zatiaľ nie sú dostupné konkrétne informácie a podnikateľ na otázky odmieta odpovedať. No podľa odborníkov môže ísť o pokus, ako sa vyhnúť zodpovednosti voči veriteľom, zatiaľ čo nový subjekt by mohol pokračovať v obchodovaní s rovnakým sortimentom.