Definitívny koniec Okay elektro na Slovensku: Zákazníci narazili na VIACERÉ PROBLÉMY, ktoré nemajú riešenie

Sieť predajní elektroniky a nábytku Okay sa dlhodobo snaží nájsť investora, ktorý by jej pomohol prekonať ťažké obdobie. Zdroj: Okay
Reklama

Obchod s elektronikou Okay elektro na Slovensku definitívne ukončil svoju činnosť. Zákazníci čelia problémom s nedodaným tovarom, nevybavenými reklamáciami a zrušenými členstvami v klube. Spoločnosť vstúpila do likvidácie, pričom jej webová stránka bola vypnutá a kontakty pre zákazníkov sú nedostupné.

Ako informuje portál Živé, spoločnosť Okay elektro v januári zatvorila všetky svoje predajne na Slovensku a plánovala pokračovať ako e-shop. Tento zámer sa však nenaplnil, keďže v polovici februára firma vstúpila do likvidácie. Slovenský web bol vypnutý a zákazníci nemajú k dispozícii žiadne kontaktné údaje. Podľa informácií Seznam Zprávy sa nepodarilo zachrániť ani českú časť spoločnosti, pričom český prevádzkovateľ Okay elektro podal insolvenčný návrh.

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) potvrdila, že sa situáciou zaoberala a kamenné predajne Okay na Slovensku zostávajú trvalo zatvorené. Uviedla tiež, že po ich zatvorení e-shop ešte fungoval, no v súčasnosti sú zákazníci presmerovaní na českú webovú stránku, z ktorej si však Slováci nemôžu objednávať tovar. Nie je vylúčené, že aj tento web bude vypnutý po začatí insolvenčného konania.

Zákazníci ostali bez akejkoľvek odpovede

Slovenskí zákazníci si objednali a zaplatili za tovar, ktorý im však nebol doručený. Rovnako mohli mať uhradené členstvo v klube, ktorý im mal umožniť nákupy za výhodnejšie ceny za poplatok 9,83 eura ročne, no túto službu už nemôžu využívať. Od konca minulého roka pritom nebolo možné nakupovať v e-shope bez tohto členstva.

Keďže spoločnosť na Slovensku vstúpila do likvidácie, spotrebitelia si môžu nárokovať svoje peniaze v rámci tohto procesu. Likvidátor má za úlohu vyrovnať všetky záväzky firmy, no otázne zostáva, či bude majetok spoločnosti postačovať na uspokojenie pohľadávok zákazníkov a obchodných partnerov.

„Uvedené sa týka aj klientov, ktorí si objednali a zaplatili za tovar, ktorý im neprišiel, aj tých, ktorí zaplatili za členstvo, ktoré im nie je poskytnuté. Postup zavedenia ročného poplatku obchodníkom pre umožnenie objednávania tovaru určite nemožno považovať za seriózny za predpokladu, ak možno očakávať, že spoločnosť bude v najbližšej dobe zrušená,“ hodnotí SOI pre portál.

Inšpekcia zároveň upozorňuje, že do tohto procesu nemôže zasiahnuť, pretože sa riadi pravidlami Obchodného zákonníka. Podľa nej by mala byť v Obchodnom vestníku zverejnená výzva, aby si veritelia, vrátane zákazníkov, mohli uplatniť svoje pohľadávky. Táto výzva však zatiaľ nebola vydaná.

Spoločnosť Okay elektro aktuálne neponúka žiadne kontaktné údaje, čo môže predstavovať problém pre zákazníkov, ktorí si v obchode zakúpili tovar a potrebujú ho reklamovať. Redakcia portálu zistila, že ešte počas fungovania slovenského e-shopu firma informovala zákazníkov, že v prípade problémov s tovarom by mali reklamáciu riešiť priamo u výrobcu.

SOI potvrdila, že je v poriadku, ak si zákazníci môžu uplatniť záruku priamo u výrobcov. V praxi to však môže byť komplikované – zákazník nemusí mať kontakt na výrobcu, servis môže zabezpečovať iná spoločnosť alebo môže byť proces odoslania reklamovaného tovaru zložitý. Ak navyše klient dostal poškodený či nefunkčný tovar, pravdepodobne nemá žiadnu možnosť, ako ho vrátiť. SOI zdôraznila, že v tejto veci nemá právomoc zasiahnuť a odporučila poškodeným zákazníkom prihlásiť svoje pohľadávky, ako bolo spomenuté vyššie.

Česká firma zrejme tiež skončí

Slovenská webová stránka Okay elektro momentálne automaticky presmerováva návštevníkov na českú doménu. Česká spoločnosť však nie je právnym nástupcom slovenskej firmy, čo znamená, že zákazníci si u nej nemôžu uplatniť svoje nároky.

Je veľmi pravdepodobné, že aj český e-shop čoskoro ukončí svoju činnosť, keďže spoločnosť čelí vážnym finančným problémom a podala návrh na insolvenčné konanie.

Hlavným dôvodom zatvorenia predajní na Slovensku aj v Česku boli značné finančné ťažkosti. V roku 2023 zaznamenala spoločnosť výrazný pokles výnosov – tržby na Slovensku sa prepadli o 25 % na 49 miliónov eur. Zároveň firma za minulý rok vykázala stratu vo výške 5,67 milióna eur.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na[javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark (VIDEO)
Najčítanejšie v kategórii Z domova