Banky plánujú na nadchádzajúci víkend odstávky svojich služieb. Dve z nich pozastavia systém okamžitých platieb, zatiaľ čo tri obmedzia kľúčové elektronické služby.
Prvé odstávky začnú už v sobotu ráno
Tatra banka na svojej webovej stránke oznámila, že naplánovali technickú údržbu systému okamžitých platieb na sobotu (8.3.) v ranných hodinách. Oznam pridala aj Raiffeisen Bank, ktorá je s Tatra bankou súčasťou tej istej bankovej skupiny.
„Dovoľujeme si vás informovať o plánovanej technickej údržbe systému okamžitých platieb, ktorá sa uskutoční dňa 08.03.2025 v čase od 5.00 hod. do 6.30 hod,“ informovala Tatra banka.
Klienti by mali byť pripravení aj na to, že pri okamžitých platbách smerovaných do a zo zahraničia môže byť nedostupnosť platieb dlhšia. Počas údržby nebudú spracované prichádzajúce okamžité platby.
„Odchádzajúce platby zadané počas údržby systému budú zrealizované ako štandardné SEPA platby,“ oznámili banky.
Odstávky budú mať aj ďalšie
Poštová banka a 365.bank, ktoré patria do tej istej bankovej skupiny, si na noc zo soboty (8.3.) na nedeľu (9.3.) naplánovali odstávky. Začnú sa o 22:00 hod. a potrvajú až 6 hodín. Počas plánovanej odstávky elektronického bankovníctva nebudú dostupné mobilná aplikácia a internet banking.
„Z dôvodu plánovanej odstávky elektronického bankovníctva budú Mobilná aplikácia a Internet banking v noci zo soboty 8.3. na nedeľu 9.3. v čase od 22:00 do 4:00 nedostupné,“ informuje Poštová banka.
Rovnako aj 365.bank oznámila, že počas tej istej doby (od 22:00 do 4:00) bude mať odstávku elektronických služieb. Klienti nebudú môcť používať mobilnú aplikáciu ani internet banking. Banka odporúča, aby si klienti vopred skontrolovali svoj ePIN pre prípad potreby platby kartou online. Push notifikácie o platbách sa počas údržby nezobrazia, ale banka ich po obnovení systémov pošle.
„V noci zo soboty 8. 3. na nedeľu 9. 3. od 22.00 hod. do 4.00 hod. budú niektoré naše systémy z dôvodu ich nočnej údržby dočasne nedostupné. Nedostaneš sa do svojej 365 apky a ani do internet bankingu,“ píše banka.
Odstávka bude trvať 6 hodín
Aj klienti ČSOB sa musia pripraviť na obmedzenia, ktoré nastanú v noci zo soboty (8.3.) na nedeľu (9.3.). Banka si naplánovala odstávku svojich elektronických služieb, počas ktorej nebude k dispozícii mobilná aplikácia, internet banking, rozhranie pre tretie strany ani oficiálna stránka banky.
„Vážení klienti, v nedeľu 9. marca v čase od 00.01 hod do 06.00 hod dôjde pre plánovanú prevádzkovú odstávku k celkovému obmedzeniu služieb Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking, ČSOB API (PSD2) a webová stránka www.csob.sk,“ oznámila banka na svojej webovej stránke.
Banka tiež informovala, že odstávka je nevyhnutná na zlepšenie kvality poskytovaných služieb a ospravedlňuje sa za akékoľvek spôsobené nepríjemnosti.