Dlhé reklamy namiesto filmu: Nespokojný divák zažaloval kino, súd VYHRAL a dostane ODŠKODNÉ

kino, divák, film
Ilustračné foto/Zdroj: pixabay.com/ wernerredlich , coombesy
Reklama

Muž v kine očakával film, no namiesto toho sa dočkal série dlhých reklám, ktoré mu narušili plány. Nespokojný divák sa preto rozhodol brániť a zažaloval prevádzkovateľa kina. Súd mu dal za pravdu a spoločnosť PVR Inbox mu teraz musí vyplatiť odškodné za premrhaný čas aj duševnú ujmu.

Ako informuje portál tvnoviny.sk, Abishek, muž pochádzajúci z juhoindického Bangalúru, sa v decembri minulého roka rozhodol vyraziť do kina so svojimi priateľmi na premietanie filmu Sam Bahadur. Dorazili načas a v okamihu, keď malo premietanie začať, už pohodlne sedeli na svojich miestach.

Ešte pred začiatkom samotného filmu museli diváci absolvovať 25 reklám a upútaviek na iné filmy. To rozčúlilo 30-ročného Abisheka, ktorý sa po kine plánoval vrátiť do práce, no zdĺhavé reklamné bloky mu jeho harmonogram výrazne narušili, informoval web CNN.

Keď odchádzal z kina, peniaze za lístok mu, pochopiteľne, nevrátili. Rozhodol sa preto podať žalobu na spoločnosť PVR Inbox, najväčšiu sieť kín v Indii, ktorá prevádzkuje aj multikino, kde si spolu s priateľmi prišiel pozrieť film.

„Žalobca sa nemohol zúčastniť na ďalších stretnutiach a schôdzkach naplánovaných na tento deň a utrpel ujmu, ktorá sa nedá vyčísliť v peniazoch,“ uvádza sa v žalobe.

Súd bol na jeho strane

Vo februári tohto roka súd rozhodol v prospech diváka. Kino sa síce bránilo tvrdením, že je zo zákona povinné premietať určité oznámenia, zistilo sa, že väčšina premietaného obsahu bola výlučne komerčná. „V dnešnej dobe sa čas považuje za peniaze a čas každého človeka je veľmi cenný. Dvadsať-päť až tridsať minút je pre divákov značný čas na to, aby nečinne sedeli v kine a sledovali zbytočné reklamy. Ľudia s nabitým programom nemajú čas nazvyš,“ uvádza sa v rozhodnutí súdu.

Spoločnosť teraz musí Abishekovi uhradiť 50 000 indických rupií ako kompenzáciu za stratený čas a ďalších 5 000 za spôsobené duševné utrpenie. Navyše je povinná pokryť aj súdne náklady.

Podľa portálu The Guardian patria kiná v Indii medzi najsilnejšie reklamné platformy, a preto bývajú reklamné bloky pred premietaním filmov mimoriadne dlhé. Okrem toho indické kiná vkladajú reklamy aj počas filmov, a to v 15-minútových blokoch.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na[javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark (VIDEO)
Najčítanejšie v kategórii Zaujímavosti