fbpx

Výstavba mosta pri Stretave je hotová, čaká sa na kolaudáciu

Na snímke z 16. augusta 2022 most M4356 cez potok Čierna voda za obcou Stretava, okres Michalovce. Práce na výstavbe nového mosta cez potok Čierna voda pri obci Stretava v okrese Michalovce pokračujú, zhotoviteľ začal v polovici augusta s prípravou a výstavbou novej spodnej stavby. Z dôvodu zmeny jej technického riešenia, nutnosti vybudovať obchádzkovú trasu s mostným provizóriom a tiež nárastu cien stavebných materiálov bude výstavba drahšia o takmer 968.000 eur. Nový most by mal byť sprejazdnený v prvej polovici budúceho roka. Jeho rekonštrukcia je súčasťou projektu obnovy cesty medzi Michalovcami, Veľkými Kapušanmi a Kráľovským Chlmcom, ktorý je financovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja. FOTO TASR - Roman Hanc

Rekonštrukcia mosta pri Stretave v okrese Michalovce je hotová, aktuálne sa čaká na jeho skolaudovanie. Potvrdila to Anna Terezková, ktorá je  hovorkyňou Košického samosprávneho kraja (KSK).

„Zhotoviteľ, ktorý realizoval výstavbu nového mosta cez potok Čierna voda pri obci Stretava, ukončil stavebnú časť prác koncom mája. Následne bola podaná žiadosť o vydanie kolaudačného rozhodnutia.“ Nový most tak bude možné sprejazdniť po ukončení kolaudačného konania a vydaní právoplatného kolaudačného rozhodnutia Okresným úradom (OÚ) Michalovce.

Vjazdu na nový most v súčasnosti bránia betónové zábrany, premávka je vedená striedavo cez vedľajšie mostné provizórium, riadi ju svetelná signalizácia.

Rekonštrukcia mosta je súčasťou projektu obnovy cesty II/555 medzi Michalovcami, Veľkými Kapušanmi a Kráľovským Chlmcom, ktorý je financovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja. „Realizácia tohto projektu, ktorý okrem rekonštrukcie mosta zahŕňal aj rekonštrukciu cesty vrátane jej podložia, opravu zastávok, priechodov pre chodcov osvetlenia a bezpečnostných prvkov, stála takmer päť miliónov eur,“ dodala Terezková.

Mali vymeniť iba polovicu nosníkov, nakoniec museli všetky

Pôvodná projektová dokumentácia z roku 2016 rátala na moste s rekonštrukciou 15 nosníkov z celkového počtu 30. Po začatí realizácie bolo zistené, že opraviť polovicu mosta nebude postačujúce, pričom poškodené boli všetky nosníky.

Úrad KSK vtedy informoval: „Župa preto projekt prepracovala, na jeseň minulého roka došlo k odstráneniu celej nosnej konštrukcie a cez miestny potok bolo osadené dočasné premostenie, vďaka čomu je úsek prejazdný bez obchádzkových trás. Ďalšiu zmenu technického riešenia si vyžiadali práce na spodnej stavbe.“

Následne došlo aj k dramatickému nárastu cien stavebných materiálov, v dôsledku čoho zhotoviteľ nebol schopný dokončiť stavbu za pôvodne zazmluvnené ceny. Búracie práce preto boli dočasne prerušené a stavba pozastavená.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie