Normálny človek, ktorému je ľúto akejkoľvek tragédie, by sa nad ňou zamyslel a buď vyjadril zhrozenie či smútok, alebo by radšej nepovedal nič.
V poslednej dobe pribúda násilných útokov na školách. Len počas januára sa odohralo na Slovensku niekoľko závažných udalostí.
Tragédie na školách
Najsmutnejšou bola krvavá dráma 16. januára, kedy študent Samuel pobodal zástupkyňu riaditeľky Máriu a mladú nádejnú študentku Alenku na gymnáziu v Spišskej Starej Vsi.
O pár dní na to sme informovali o incidentoch, kedy sa žiaci vyhrážali pedagógom, že ich zabijú, v jednom prípade žiak základnej školy tvrdil, že zabije aj učiteľkine deti.
V susednom Česku nie je situácia o nič lepšia. V decembri 2024 si na Filozofickej fakulte v Prahe pripomenuli smutné prvé výročie od streľby, kedy okrem útočníka zahynulo aj ďalších 14 ľudí.
Normálny človek, ktorému je ľúto akejkoľvek tragédie, by sa nad ňou zamyslel a buď vyjadril zhrozenie či smútok, alebo by radšej nepovedal nič. Nie nadarmo sa hovorí: „Mlčať je zlato.“
Liekom na násilie sú zľavy
Týmto heslom by sa mohla riadiť aj česká influencerka, ktorá má „liek“ na násilie na školách. Sú ním zľavy na svetre. Je evidentné, že niektorí influenceri pre svoje priority či reklamné spolupráce absolútne nepremýšľajú. Zrejme dôležitosť reklamy bola prednejšia aj pre Stefany Mummy, čiže Štěpánku Waischornovú, keď publikovala jeden z posledných príspevkov, ktorý už na jej profile nie je k dohľadaniu.
Ťažko povedať, čo bolo zámerom príspevku, ale rozhodne nešlo o poukázanie smutnej reality a ponúknuť riešenie na tragické udalosti na školách.
Waischornová si jednoducho chcela urobiť promo a naplniť spoluprácu s firmou, ktorá sa zaoberá predajom legín a domáceho oblečenia a u influencerov je vďaka zľavovým kódom pomerne obľúbená, píše expres.cz.
„Čo sa to deje vo svete? Pomaly každý deň čítam o útokoch študentov v školách alebo o šikanovaní. Bohužiaľ, je toho viac a viac, a mrazí ma z toho. Budeme sa báť dávať deti do škôl? Kde sa v deťoch berie taká zlosť? Čo si o tom myslíte,“ snažila sa Stefany položiť najprv filozofickú otázku pre jej sledovateľov.
Spočiatku to mohlo skutočne vyzerať, že influencerka sa obáva o ďalšie mamy a ich deti. Žiaľ, zľavový kódik a čiastka na účte mala väčšiu moc.
„Aby som trošku odľahčila situáciu, tak som vám chcela ukázať najpohodlnejší pletený komplet od Lelosi, kde mám práve pre vás teraz zľavu 20 %. Platí len 3 dni!“ zakončuje svoj príspevok. Takmer.
Spŕška negatívnych komentárov
Pod ním sa objavuje aj množstvo hashtagov, nad ktorými zostáva rozum stáť. Pohodlnosť, relax, pohoda, úsmev a hlavne slovo „pohodinda“, pri ktorom sa zvráskavie nejedno čelo.
„Spájať reklamu s nešťastím dokáže naozaj len influencer,“ napísala jedna z udivených fanúšičiek a nebola jediná. Ohromených reakcií sa jej tam nazbieralo skutočne veľa. Waischornová sa rozhodla najskôr pôvodný príspevok umierniť, kedy zmizla časť o odľahčení situácie, následne na chvíľu zmizol celý príspevok.
Fotku aj s popisom opätovne publikovala, tentoraz sa ale rozhodla pre ešte horší variant. Nechala tam totiž len reklamu, aby si získala čísla a promovala limitovaný kód. Neobťažovala sa ani vytvoriť novú fotografiu, a aby náhodou nedostala spŕšku negatívnych komentárov, jednoducho ich zakázala.
Stefany Mummy buduje svoju slávu na rodine a fanúšikovia nič iného ani nevidia. Má sledovateľov naprieč rôznymi vekovými kategóriami a čo je horšie, takýmito nerozvážnymi krokmi nielenže motivuje mladých ľudí a deti k bezhlavým nákupom, ale aj k bagatelizovaniu serióznych vecí, ktoré otriasajú spoločnosťou. Nuž, zisk je pre niektorých influencerov dôležitejší.