Zrealizovanie odstávky je nutné pre zlepšenie služieb pre klientov. Za prípadné komplikácie v čase odstávky sa banky všetkým klientom ospravedlňujú.
Až dve veľké slovenské banky upozorňujú klientov na plánované odstávky. Počas nich nebudú fungovať viaceré služby, na ktoré sú bežne zvyknutí.
Jedna banka dokonca avizuje výrazne väčšie obmedzenia z dôvodu nevyhnutných technických aktualizácií.
Odstávka služieb v ČSOB
Ako informuje ČSOB na svojej stránke, banka odstaví elektronické služby, počas ktorých nebude fungovať aplikácia v telefóne, internet banky či portál banky.
„Vo štvrtok 23. januára v čase od 22.00 hod do 23.30 hod dôjde pre plánovanú prevádzkovú odstávku k celkovému obmedzeniu služieb Moja ČSOB a ČSOB SmartBanking,“ píše sa v oznámení na stránke.
Vo štvrtok sa klienti na niekoľko hodín nedostanú ani na webstránku ČSOB, v čase od 22.30 hod. do piatku 01.30 hod.
Banka avizuje, že zrealizovanie odstávky je nutné pre zlepšenie služieb pre klientov. Za prípadné komplikácie v čase odstávky sa všetkým ospravedlňuje.
Odstávka služieb v SLSP
Na podstatne väčšiu technickú pauzu sa musia pripraviť klienti najväčšej banky, a to je Slovenská sporiteľňa (SLSP). V tomto prípade odstávka prebehne z piatka na sobotu, 25. januára.
„Vylepšujeme naše bankové služby, aby sa vám s nimi pracovalo ešte pohodlnejšie. V noci z piatka na sobotu bude nedostupná väčšina našich služieb,“ upozorňuje SLSP na webstránke.
Veľká časť bankových služieb bude nedostupná zhruba 5 hodín. Okrem toho sa môžu vyskytnúť obmedzenia pri platbe kreditnými kartami prostredníctvom internetu. Klienti sa nebudú môcť prihlásiť do internetového bankovníctva, mobilnej aplikácie a nebudú vedieť realizovať ani výbery z bankomatov za pomoci telefónov.
Čo nebude fungovať v SLSP?
- Kreditné karty
25. január 2025, 0.00 – 5.00
V tomto čase sa môžu prejaviť obmedzenia pri platbe kreditnými kartami cez internet.
- Výber z bankomatu mobilom
25. január 2025, 0.00 – 5.00
V uvedených časoch klienti nebudú môcť vyberať hotovosť telefónom. Bankomaty, vkladomaty a výbery a platby v obchodoch debetnými a kreditnými kartami budú fungovať bez obmedzení.
- Používanie aplikácií
25. január 2025, 0.00 – 5.00
Odstávka v týchto časoch sa týka Internetbankingu George, mobilnej aplikácie George, Sporopay, Databankingu, Business24, Business24 mobilnej aplikácie, MultiCashu, SMS služieb a API rozhrania pre tretie strany
- mToken
25. január 2025, 0.00 – 5.00
SLSP obmedzí službu mToken, určenú na podpisovanie.
- Partner Portal
Bude nedostupný od 24. januára 2025, 21.30 do 25. januára 2025, 3.00 hod.
- Zriadenie, zmena produktov a služieb cez www.slsp.sk a cez eBanku v Georgeovi
Nedostupná v nočných hodinách 25. januára 2025, 0.00 – 5.00
- Push, SMS a e-mailové notifikácie o obratoch, platbách kreditnými a debetnými kartami
Klienti neobdržia upozornenia z aplikácie pri realizovaných bankových operáciách 25. januára 2025, v čase od polnoci do 3. hodiny rannej.
- Elektronické výpisy (PDF, SEPA XML, MT940)
Elektronické výpisy za kalendárny deň 24. januára 2025, dostanú klienti s oneskorením. Banka sa všetkým klientom za zhoršenie kvality služieb ospravedlňuje a dúfa, že odstávka služieb nespôsobí výraznejšie problémy.