Slovenská banka sa minulý týždeň stretla s technickými problémami, ktoré postihli jej klientov počas dvoch dní. Dokonca niektorí si nemohli úspešne vykonať platby pomocou platobných kariet. Problém spôsobil, že peniaze zostali zablokované na ich účtoch, čo mohlo spôsobiť komplikácie pri nákupoch alebo platbách.
Najväčšia banka na Slovensku, Slovenská sporiteľňa, však tento problém už odstránila a klientom sa vrátili ich finančné prostriedky. Banka sa ospravedlnila za vzniknuté nepríjemnosti a uistila zákazníkov, že situácia je už vyriešená.
Banka o tom informovala svojich klientov na svojej webovej stránke. „Ak sa vám vo štvrtok 12. decembra a v piatok 13. decembra nepodarilo zaplatiť kartou a napriek tomu vidíte v Georgovi, že sú peniaze rezervované, nemusíte sa obávať, peniaze za nákup vám z účtu nestiahneme. Rezerváciu platby zrušíme čo najskôr,“ napísala.
Portál zive.aktuality.sk zisťoval príčinu problémov, ale banka sa k nej konkrétne nevyjadrila a bližšie ju nešpecifikovala. Hovorkyňa Marta Cesnaková iba potvrdila, že išlo o „krátkodobé výpadky kartových služieb“ a problémy sa týkali len malého percenta klientov zo všetkých úspešných transakcií. Tieto ťažkosti zasiahli platby cez terminály v obchodoch, online nákupy i platby mobilmi.
„Chybu sme odstránili a aktuálne sú naše systémy plne funkčné. Za prípadné komplikácie sa klientom ospravedlňujeme,“ uviedla hovorkyňa.
Podobné problémy sa nedávno vyskytli aj u konkurentnej ČSOB, kde došlo k oneskorenému spracovaniu transakcií za predchádzajúce mesiace. Tento problém nebol spôsobený priamo bankou ani obchodníkmi, ale treťou stranou. Podobne ako v prípade Slovenskej sporiteľne postihol len malé percento klientov, pričom počas problémov mohli klienti vidieť na svojich účtoch rezervované finančné prostriedky.