Prebieha významný rozchod medzi dvoma veľkými nápojovými gigantmi. Výrazný dopad pocítia aj Slováci

Reklama
Ilustračná fotografia. Zdroj: Unsplash/ Georgina Simoni, Pixabay

Koniec spolupráce medzi dvoma veľkými spoločnosťami zasiahne aj slovenský trh, kde sa čoskoro objavia nové značky. Týmto zmenám budú musieť spotrebitelia prispôsobiť svoje nákupné zvyklosti.

Spolupráca nápojových gigantov sa končí. Po desiatich rokoch sa cesty spoločností Kofola Československo a Rauch rozchádzajú. V rozhovore pre portál seznamsprávy.cz to potvrdil šéf Kofoly Daniel Buryš.

„Myslím si, že obe strany to považujú za veľmi úspešnú spoluprácu. Teraz sme sa však dohodli, že pôjdeme každý svojou cestou,“ povedal Buryš a dodal, že ide o vzájomné ukončenie spolupráce v priateľskom duchu.

Spojenie dvoch rodinných podnikov

Spoločnosti Kofola a Rauch začali spolupracovať v novembri 2014. Krnovský výrobca nápojov vtedy prevzal distribúciu rakúskej spoločnosti v Českej republike a na Slovensku. Išlo o spojenie dvoch rodinných podnikov, ktoré Jürgen Rauch, generálny riaditeľ spoločnosti Rauch, označil za spojenie generácií.

„Nie je to presne na generácie, ale to sa v našom odvetví stáva. Povedal by som, že je to bežnejšie. Niektoré značky po desiatich rokoch nahrádzame vlastnými značkami,“ povedal Buryš, ktorý zároveň uviedol, že Rauch chce viac posilniť svoju prítomnosť na českom trhu. „Nechcem hovoriť za nich, ale český a slovenský trh majú v strategickom segmente, kde chcú mať vlastný tím a nejdú cez distribútora,“ povedal Buryš o spoločnosti Kofola, ktorá patrí medzi najhodnotnejšie firmy v českých rukách a zaradila sa aj medzi českú elitu.

Spoločnosť Rauch vlastní značky ako Happy Day a Ice Tea. Kofola prichádza s vlastnými novými výrobkami. „Vytvorili sme vlastné značky, ktoré uvedieme na trh. V džúsoch je to Curiosa a v ľadových čajoch sme sa spojili so spoločnosťou Dilmah, s ktorou dlhodobo spolupracujeme, a uvedieme na trh rad ľadových čajov,“ hovorí Burish a dodáva, že budovanie vlastných značiek je silnou stránkou spoločnosti Kofola.

V reštauráciách áno, v obchodoch nie

Pre spoločnosť Kofola je kľúčovým segmentom gastronómia, t. j. reštaurácie. Podľa údajov Dotykačky je tam podiel nesýtených nealkoholických nápojov približne desať percent.

„Otázka reštaurácií je pre nás najdôležitejšia. Vratné sklo, vratné džúsy, ľadové čaje. Potom najrýchlejšie rastúci segment nápojov, ktorým sú nápoje na cesty. Takže plechovky a menšie PET obaly,“ hovorí Burys.

Zatiaľ však Kofola Rauch nenahradí tetrapaky väčšieho formátu v obchodoch. „Aj tam v nejakej perspektíve vstúpime, ak budú značky úspešné, budeme to rozvíjať aj tam,“ dodáva Buryš a vysvetľuje, že ide o investície. „Povedal by som hlavne to, že tieto maloobchodné balenia sú vysoko konkurenčné a je tam relatívne nízka marža produktu.“

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie