Aké by to boli Vianoce bez populárnej reklamy na Kofolu s legendárnou hláškou: „Nie, nie, ja nemusím, ja už ho vidím.“
K Vianociam patrí množstvo populárnych rozprávok a filmov od Troch orieškov pre Popolušku, Perinbaby či Pelíškov. Aj keď sme zvyknutí reklamy prepínať a ignorovať, jedna z nich nám predsa len utkvela v pamäti dodnes.
„Nie, nie, ja nemusím, ja už ho vidím.“ Tak znie text ikonickej reklamy na nápoj Kofola, bez ktorej by predvianočné obdobie na televíznych obrazovkách ani nemohlo byť. Krátky spot sa vryl do mysle divákov a obľube sa teší už viac než 20 rokov.
Otec (v podaní herca Josefa Polášeka) kráča v sprievode malej dcérky (Sandra Flemrová) do lesa, kde ide odrezať stromček a v zasneženej prírode jej sľubuje, že pokiaľ vydrží nepapať až do večera, uvidí zlaté prasiatko.
Zatiaľ čo horlivo reže malý stromček, sa ho roztomilá dcérka pýta, či „bude mať aj veľké zahnuté zuby dohora?“. V zápale snaženia otecko odvetí, že ak bude trpezlivá a naozaj vydrží, budú aj zuby. Avšak malé dievčatko odvetí známu vetu, po ktorej spoločne utekajú pred rozzúreným divokým prasaťom.
V reklame z roku 2003 malo dievčatko tri roky, píše Blesk. Aj napriek tomu, že príbeh s pitím sladkého nápoja príliš nesúvisí, sa vďaka skvelému nápadu a humornému dievčatku stal evergreenom medzi reklamami, ale aj symbolom Vianoc. Ako sa dievčatko, ktoré pozná celé Česko a Slovensko, zmenilo za celé dve dekády?
„Pamätám si len pár zábleskov ako napríklad guľovačku so štábom. Reklama sa mi napriek tomu silne zapísala do života,“ uviedla hlavná hrdinka reklamného spotu.
Hoci v detstve absolvovala niekoľko ďalších kastingov, jej životná cesta nemierila do sveta reklamy, ale zubov. Vyštudovala zdravotnícku školu a stala sa diplomovanou zubnou techničkou. V súčasnosti pracuje v zubnej ordinácii v Plzni ako sestrička.
Kofola po rokoch pozvala Sandru do ďalšieho projektu. Minulý rok ju oslovila v mene projektu Cirkulka, ktorý má mať pozitívny vplyv na životné prostredie.
„O zavedení nápojov vo vratnom skle do maloobchodu sme uvažovali už niekoľko rokov. Nechali sme si vypracovať analýzu celého životného cyklu výrobku a jeho vplyvu na životné prostredie, a vyšlo nám, že Cirkulke, teda vratným skleneným fľašiam, stačí len niekoľko cyklov, aby ich uhlíková stopa bola nižšia ako stopa iných bežných obalov,“ vysvetlil Pavol Chalupka, marketingový riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko.
Sandru si vybrali nielen vzhľadom na to, že je spätá so značkou už dlhých 20 rokov, ale aj preto, že je jedným zo zástupcov mladej generácie, pre ktorú je udržateľnosť priamo kľúčová.