Zlyhanie bankomatu, ktorý vydal kartu, ale nie peniaze
Pán Ľubomír je dlhoročným klientom Prima banky a väčšinou používa platobnú kartu. Niekedy však aj on potrebuje hotovosť, a tak sa rozhodol vybrať 100 eur z bankomatu svojej banky. Ako tvrdí, postupoval úplne bežne – vložil kartu, zadal PIN kód a čakal. Po niekoľkých minútach čakania sa však na obrazovke objavilo hlásenie, že transakcia nebola úspešná, a bankomat mu vydal kartu bez peňazí.
Bude vás zaujímať
Bankomat spravil svoju prácu, banka tvrdí niečo iné
Po neúspešnom pokuse sa pán Ľubomír rozhodol nechať šancu ďalšiemu zákazníkovi, ktorý prišiel za ním, aby si vyskúšal svoj vlastný výber. No jeho prekvapenie prišlo až doma, keď zistil, že banka z jeho účtu stiahla 100 eur, aj keď peniaze nikdy neobdržal.
Súčasťou reklamačného procesu bola aj telefonická konzultácia s infolinkou banky. Tam mu poradili, aby počkal niekoľko dní, no keď sa peniaze nevrátili, musel osobne navštíviť pobočku v Michalovciach. Tu však jeho reklamácia nebola uznaná. Banka tvrdila, že transakcia prebehla úspešne a peniaze boli vydané.
Dôkazy, ktoré nezodpovedajú skutočnosti
Pán Ľubomír sa však nevzdal a trval na svojej pravde. Získal výpis z bankomatu, na ktorom bolo vidno časové údaje o transakcii, ktoré však nepasovali s jeho verziou. Ako uvádza, od chvíle vloženia karty až po údajné odobratie peňazí uplynulo 15 minút, aj keď on strávil pri bankomate len pár minút. Tieto nezrovnalosti mu nedokázala vysvetliť ani vedúca pobočky.
Druhá reklamácia a vyžiadanie kamerového záznamu
Pán Ľubomír podal druhú reklamáciu, v ktorej požiadal o preverenie kamerového záznamu z bankomatu. Napriek viacerým žiadostiam banka záznam neposkytla. A aj keď tvrdila, že bankomat je monitorovaný, v skutočnosti policajti dostali iba fotografie v nízkej kvalite. Banka v odpovedi na druhú reklamáciu odkazovala pána Ľubomíra na políciu, ak má podozrenie na podvod.
Policajti po mesiaci a pol uzavreli prípad, pretože sa im nepodarilo nájsť dôkaz, ktorý by potvrdil podozrenie z priestupku. Banka im poskytla nejasné fotografie, no nie kamerový záznam, ktorý by mohol objasniť, čo sa naozaj stalo.
Celý prípad je stále nevyriešený. Pán Ľubomír sa nemohol spoliehať na reklamácie banky ani na pomoc polície. Podľa odborníkov, ako je advokátka Katarína Adamovská, by bolo najlepšie obrátiť sa na Národnú banku Slovenska alebo využiť alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov. Sťažnosti a neochota banky zodpovedať sa za svoje zariadenia len zvyšujú frustráciu ľudí, ktorí sa ocitli v podobnej situácii.