Keď si hľadáte prácu, je samozrejmosťou, že sa hlásite na viacero pozícií. Ale koľko z nich môže byť v tej istej spoločnosti?
Portál Business Insider sa preto zameral na pohľad odborníkov na to, či je tento postup vhodný a aký dojem môže zanechať u zamestnávateľa.
Kariérna koučka Cynthia Pongová uvádza, že ak má uchádzač pre dané pozície potrebné zručnosti, hlásenie sa na viaceré pozície v jednej firme nie je problémom. Niektorí personalisti však môžu takýchto kandidátov vnímať ako zúfalých či nepozorných, ktorí sa hlásia bez jasného smerovania.
Farah Sharghiová, bývalá náborárka, odporúča uchádzať sa naraz o maximálne dve či tri pozície v jednej firme, aby nevznikol dojem, že kandidát nevie, čo hľadá.
Gabby Davisová, odborníčka na kariérne trendy, radí medzi jednotlivými žiadosťami dodržať dvojtýždňový interval, čo môže pôsobiť ako dôkaz vážneho záujmu, zatiaľ čo príliš krátke intervaly môžu vyzerať ako chyby alebo nepozornosť.
„Ak sa prihlásite príliš rýchlo, môže to vyzerať ako nedostatok pozornosti venovanej detailom,“ povedal Davisová.
„Najmä na užšom trhu môžu byť niektorí zamestnávatelia zaplavení uchádzačmi a potrebujú viac času na triedenie žiadostí. Po týždni alebo dvoch môže druhá žiadosť fungovať ako pripomienka vášho záujmu v rámci spoločnosti.“
Je dôležité, aby kandidáti prispôsobili každý životopis konkrétnej pozícii.
Náborári o ich viacerých prihláškach zvyčajne vedia, preto by uchádzači mali byť pripravení vysvetliť svoj záujem o konkrétne pozície a preukázať, že ich láka práca práve v danej spoločnosti a zdieľajú jej hodnoty.
Sharghiová povedala, že môžete skúsiť niečo ako:
„Áno, prihlásil som sa na niekoľko pozícií, pretože som skutočne nadšený z poslania a kultúry spoločnosti. Každá rola, o ktorú som sa uchádzal, sa rôznymi spôsobmi zhoduje s mojimi schopnosťami a kariérnymi cieľmi. Táto konkrétna pozícia ma obzvlášť zaujíma, pretože …“ nasleduje spomenutie konkrétnych aspektov práce, ktoré vás lákajú.