Sociálna sieť nedostatočne chránila údaje používateľov, musí zaplatiť mastnú pokutu

Reklama
Šesť rokov po podaní sťažnosti na obchodne orientovanú sociálnu sieť LinkedIn za nakladanie s používateľskými údajmi uložila Írska komisia pre ochranu údajov (DPC) jednu z najväčších pokút v histórii GDPR. Foto: reprofoto/YouTube/Silicon Republic, azzz.sk

Sociálne siete dostávajú mastné pokuty za nedodržanie dostatočnej ochrany osobných údajov používateľov. Ďalší gigant musí zaplatiť stovky miliónov eur a dostal aj pokarhanie.

Šesť rokov po podaní sťažnosti na obchodne orientovanú sociálnu sieť LinkedIn za nakladanie s používateľskými údajmi uložila Írska komisia pre ochranu údajov (DPC) jednu z najväčších pokút v histórii GDPR, informuje Euronews.

DPC minulý týždeň udelila spoločnosti LinkedIn pokutu 310 miliónov eur za to, že nepovedala používateľom, ako boli ich údaje nasadené na analýzu správania a cielenú reklamu, čo je v rozpore so všeobecným nariadením EÚ o ochrane údajov (GDPR).

Podľa DPC LinkedIn nesplnil požadované štandardy pri získavaní platných súhlasov od používateľov a dozorný orgán zistil, že záujmy giganta sociálnych médií „prevážili nad záujmami a základnými právami a slobodami dotknutých osôb“.

Okrem pokuty dostal LinkedIn aj formálne pokarhanie a je povinný zabezpečiť úplný súlad s nariadeniami GDPR. „Zákonnosť spracovania je základným aspektom zákona o ochrane údajov a spracovanie osobných údajov bez vhodného právneho základu je jasným a závažným porušením základného práva dotknutej osoby na ochranu údajov,“ uviedol zástupca komisára Graham Doyle.

Prípad vznikol na základe sťažnosti podanej v auguste 2018 francúzskou organizáciou pre digitálne práva La Quadrature du Net. Francúzsky úrad na ochranu údajov postúpil prípad do Írska, kde sa nachádza európska centrála LinkedIn.

Ide už o šiestu významnú pokutu udelenú za porušenie GDPR. Najväčšou bola pokuta vo výške 1,55 miliardy eur, ktorú írsky DPC uložil spoločnosti Meta v roku 2023.

LinkedIn pre Euronews povedal: „Dnes Írska komisia na ochranu údajov (IDPC) dospela ku konečnému rozhodnutiu o tvrdeniach z roku 2018 o niektorých našich snahách o digitálnu reklamu v EÚ. Aj keď veríme, že sme pracovali v súlade so všeobecným nariadením o ochrane údajov (GDPR) urobíme všetko pre to, aby naše reklamné praktiky splnili toto rozhodnutie do termínu IDPC.“

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie