Syn zakladateľa Playboya Hugha Hefnera prekvapuje: Svetoznámy časopis chce odkúpiť späť

Na snímke vľavo syn Hugha Hefnera Cooper Hefner v roku 2018. Zdroj: Profimedia; Pexels

Playboy, ktorý sa preslávil celosvetovo známym pánskym časopisom, by čoskoro mohol znova vlastniť Hefner. Cooper Hefner, najmladší syn zosnulého zakladateľa Playboya Hugha Hefnera, totiž chce značku odkúpiť späť. V pondelok spolu so skupinou investorov za ňu ponúkol spoločnosti Playboy Group 100 miliónov dolárov.

Pod spoločnosť Playboy Group patrí aplikácia pre sociálne médiá a výroba spodnej bielizne. K piatku mala firma trhovú hodnotu vyše 50 miliónov dolárov. Spoločnosť vstúpila na burzu v roku 2021 cez účelovú akvizičnú spoločnosť (SPAC). Odvtedy ale akcie firmy klesli o viac ako 90 percent, píšu novinky.cz.

„Je to skvelá americká spoločnosť a skvelá americká značka aj mimo môjho osobného vzťahu, ktorý k nej mám,“ povedal pre Wall Street Journal 33-ročný Hefner. „Ale bolo s ňou nakladané až do stavu potenciálnej neexistencie,“ dodal.

Hefner chce kúpiť značku Playboy a duševné vlastníctvo a súkromne vydávať publikácie pod svojou investičnou spoločnosťou Hefner Capital. Zostávajúce časti Playboy Group by mali podľa jeho návrhu pokračovať ako samostatná spoločnosť pod novým názvom s tým, že tá by v novo vzniknutom Playboyi získala desaťpercentný podiel.

Sám Hefner chce byť na čele nového Playboya a stať sa jeho generálnym riaditeľom. Isté skúsenosti už má, pretože v minulosti zastával tri roky, do roku 2016, funkciu kreatívneho riaditeľa firmy.

Zakladateľ Playboya Hugh Hefner zomrel v roku 2017. Okrem Coopera mal ešte ďalšie tri deti. Spoločnosť prestala na domácom trhu v USA vydávať pravidelný tlačený časopis v roku 2020 a prešla na online obsah. Cooper Hefner a zvyšok rodiny odvtedy predali svoje zostávajúce podiely.

Spoločnosť Playboy v dnešnej podobe príliš nepripomína tlačenú publikáciu, ktorú Hugh Hefner v roku 1953 založil. Vtedy bol časopis zameraný na sofistikované mužské publikum. Jeho obsah vypĺňali zasvätenými textami slávni novinári a autori a obrázky s nahotou. Počas rokov sa Playboy presunul aj na produkciu videa, predaj tovaru a v jednej chvíli poskytoval aj prenájom limuzín.

V ére šíriacej sa pornografie na internete a klesajúcich príjmov z reklamy sa spoločnosť postupne premenila. Playboy Group sa po vstupe na burzu v roku 2021 zamerala na licencovanie loga a predaj spodnej bielizne a ďalšieho tovaru. Pred troma rokmi kúpila za 30 miliónov dolárov platformu na tvorbu obsahu Dream a začlenila ju do služby Centerfold. Tá mala konkurovať sociálnej sieti OnlyFans, ktorá sa zameriava na dospelých.

V súčasnosti je Playboy v strate s dlhom presahujúcim 200 miliónov dolárov. Predáva niektoré maloobchodné aktíva, znižuje náklady a vyjednáva novú dohodu s veriteľmi, ktorá má firme poskytnúť viac času na splatenie dlhu. Podľa Hefnera boli akvizície Playboya neuvážené a firma zle riadená.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie