fbpx

Europoslancov trápi nízky záujem o elektromobily. Naše fabriky musia zvádzať neľahký boj s Čínou

Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Michal Svítok, TASR/DPA

Prechod na elektromobily nie je natoľko rýchly, ako si Európska únia predstavovala. Problémy spôsobuje aj čínsky trh, ktorému cenovo nedokážu naše automobilky konkurovať. V hre je aj zmena termínu zákazu spaľovacích motorov.

Záujem o nákup elektromobilov eviduje pokles v rámci Európskej únie. Problémy spôsobuje čínsky automobilový priemysel, ktorý ho doslova likviduje, informujú noviny.sk.

„Postupne sa dozvedáme, že náš automobilový priemysel je naozaj v troskách a treba hľadať riešenia,“ hovorí europoslankyňa Miriam Lexmann.

Poslanci Európskeho parlamentu tak prichádzajú s radikálnymi výzvami, aby sa prehodnotil prístup v súvislosti s plánovaným zákazom predaja vozidiel so spaľovacím motorom a odložili ho.

Európski výrobcovia nie sú schopní konkurovať cenovým ponukám z Ázie, preto sa čoraz viac skloňuje slovo prepúšťanie. Prudký pokles záujmu o elektromobily a možnosť zatvorenia veľkej automobilky v belgickom Bruseli sú spúšťačom otvorených diskusií na prehodnotenie zámeru.

„Bola to taká možno posledná kvapka pre to, aby sa naozaj zdvihla nejaká politická vlna,“ ozrejmila europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Európska únia totiž chcela postupne prejsť na zelenšiu alternatívu v autopriemysle, čím by sa „spaľováky“ postupne zamenili za elektromobily. Cieľom bolo do roku 2035 predávať autá s nulovými emisiami.

Nejasné postoje v Európskom parlamente má za následok dilemu, či predĺžiť automobilkám lehotu na ukončenie výroby spaľovacích motorov, alebo sa zamerať skôr na pomoc s prechodom na elektromobilitu.

„Toto sú vlastné góly, ktoré si dala Európska komisia. Doplácajú na to dnes robotníci a pracujúci ľudia v celom automobilovom priemysle,“ tvrdí nezaradený europoslanec Ľuboš Blaha.

„My musíme byť naozaj na špičke tohto odvetvia, a to znamená konkurovať aj masívnej výrobe elektromobilov v Číne,“ vysvetľuje europoslanec Michal Wiezik za Progresívne Slovensko.

Brusel sa voči Číne bráni zavádzaním špeciálneho cla na dovoz áut, avšak reakciou sú iné clá, ktoré Čína uvalí na vyvážané európske produkty.

„Čínske automobilky dokážu dovážať elektrické autá na náš trh oveľa lacnejšie ako tie, ktoré vyrábame v Európskej únii,“ tvrdí europoslankyňa Katarína Roth Neveďalová.

Premiérov čaká samit, na ktorom prediskutujú aj možnosť zavedenia nového termínu na zákaz spaľovacích motorov. Bývalý premiér Ľudovít Ódor je za zachovanie aktuálnych termínov, ale vystríha pred iným problémom.

„Človek nemá veľmi veľkú motiváciu kupovať elektrické auto, ak nemá tú infraštruktúru, kde ho nabiť ako to nabíjať,“ uzatvára europoslanec Ľudovít Ódor.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie