Protisúťažné praktiky Googlu: Francúzske médiá chcú miliardu za reklamy

Reklama
Zdroj: Pexels/PhotoMIX Company, Atypeek Dgn

V Paríži sa pripravuje veľký súdny proces proti spoločnosti Google. Sedem popredných francúzskych mediálnych skupín, zastupujúcich až 22 spoločností, plánuje právne kroky, v ktorých budú požadovať od Googlu náhradu škody vo výške viac ako miliarda eur. Dôvodom je údajné protisúťažné správanie v oblasti online reklamy, o čom v piatok informovala platforma Mind Media, s odvolaním sa na agentúru AFP. Píše o tom agentúra TASR.

Tieto mediálne skupiny už začali podnikať kroky alebo sa na ne pripravujú. Predmetom ich žaloby sú online reklamné praktiky spoločnosti Google, ktoré podľa nich poškodzujú konkurenciu. Už v júni 2021 francúzsky úrad pre hospodársku súťaž udelil Googlu pokutu 220 miliónov eur, pretože mal zvýhodňovať vlastné služby na úkor ostatných.

Vyjadrenia zástupcov médií

Generálny riaditeľ mediálnej skupiny Figaro, Marc Feuilleé, v tejto súvislosti zdôraznil: „Spoločnosť Google bola jasne uznaná za vinnú z protisúťažného správania. Francúzsky orgán pre hospodársku súťaž vyhlásil, že spoločnosť Google roky uprednostňovala svoje vlastné riešenia na úkor konkurenčných riešení.“ Feuilleé dodal, že jeho spoločnosť sa cíti byť poškodená týmto systémom a preto žiada odškodnenie.

Prebiehajúce súdne konanie

Mediálne spoločnosti, ktoré podali žalobu, zahŕňajú napríklad Le Figaro, Ouest-France, Prisma Media, Les Echos-Le Parisien, Leboncoin, CMA Media a športové noviny L’Equipe. Podľa AFP už v Paríži prebehli prvé súdne pojednávania, kde sa stanovili termíny ďalšieho postupu. Odhaduje sa, že celý proces môže trvať dva až tri roky.

Google čelí obvineniam aj inde

Podobné právne spory voči spoločnosti Google sa vedú aj v iných častiach sveta, vrátane Veľkej Británie, Európskej únie a USA. Britský orgán na ochranu hospodárskej súťaže minulý mesiac predbežne zistil, že reklamné praktiky Googlu môžu poškodzovať britských vydavateľov a inzerentov. Google tieto obvinenia odmieta. Viceprezident pre globálne reklamy Dan Taylor sa vyjadril, že prípad je založený na „nesprávnych výkladoch„.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie