Nemecký automobilový koncern Volkswagen zvažuje uzavretie niektorých svojich výrobných závodov v Nemecku. Spoločnosť sa snaží škrtať vo svojich nákladoch, pričom hľadá spôsoby, ako ušetriť až niekoľko miliárd eur. V pondelok (2.9.) o tom informovali zahraničné agentúry s odvolaním sa na vyjadrenie podnikovej rady VW, píšu novinky.cz.
Ak by skutočne Volkswagen zavrel niektoré svoje továrne na domácom trhu, jednalo by sa o bezprecedentný krok – stalo by sa tak vôbec prvýkrát za 87-ročnú históriu spoločnosti, napísala agentúra Bloomberg s tým, že podnik by sa týmto dostal do veľkého boja so silnými odbormi.
Možné opatrenia, ktoré cielia na hlavnú značku Volkswagen a jej osobné automobily, ale časom aj na ďalšie subjekty celého koncernu, zahŕňajú okrem iného snahu ukončiť dohodu spoločnosti s odbormi ohľadom istoty pracovných miest až do roku 2029. Tzv. program istoty zamestnanosti platí vo firme už od roku 1994, uviedla agentúra Reuters.
Automobilka považuje jeden veľký výrobný závod automobilov a jednu továreň na súčiastky v Nemecku za zastarané, konštatovala podniková rada. „Situácia je extrémne napätá a nemožno ju prekonať jednoduchými opatreniami na zníženie nákladov,“ uviedol v písomnom vyhlásení šéf značky VW Thomas Schäfer, ktorý pred niekoľkými rokmi pôsobil aj na čele Škoda Auto, ktorá je súčasťou koncernu.
„Ekonomické prostredie sa stalo ešte ťažším a do Európy sa tlačia noví hráči. Nemecko ako hospodárska lokalita v konkurencieschopnosti stále viac zaostáva,“ priznal generálny riaditeľ koncernu Oliver Blume vo vyhlásení pre vedenie podniku.
Značka Volkswagen, ktorá tvorí väčšinu predajov celého koncernu, je prvá, ktorej sa budú snahy o zníženie nákladov týkať. Cieľom je do roku 2026 ušetriť 10 miliárd eur. Automobilka sa snaží zefektívniť svoje výdavky, aby prežila prechod na elektromobilitu.
Koncern VW zamestnáva po celom svete približne 650 tisíc ľudí, z toho takmer 300 tisíc v Nemecku. Polovicu kresiel v dozornej rade spoločnosti držia zástupcovia zamestnancov a nemecká spolková krajina Dolné Sasko. Tá vlastní 20-percentný podiel a často stráni odborovým orgánom, dodala agentúra Bloomberg.