Avon, kedysi popredná kozmetická značka v Spojených štátoch, dnes čelí finančným problémom vrátane bankrotu a série súdnych sporov. Značka, známa svojím priamym predajom, sa dostala do zložitej situácie, ktorá je dôsledkom mnohých faktorov vrátane zmeny spotrebiteľských návykov a obvinení z používania škodlivých látok v ich produktoch. Píšu o tom topky.sk.
Rast a pád kozmetickej značky Avon
Značka Avon, ktorá bola založená v roku 1886, bola dlhé roky považovaná za jednu z top troch kozmetických značiek v USA. Predaj z dverí k dverám, ktorý kedysi bol kľúčový pre ich obchodný model, sa však začal rozpadať v ére internetu a sociálnych médií, čo malo za následok pokles popularity a finančných výsledkov.
Súdne spory a obvinenia z používania azbestu
Viaceré súdne spory tvrdia, že produkty Avonu obsahovali talk, ktorý mohol byť kontaminovaný azbestom, čo je karcinogén. Tieto žaloby tvrdia, že používanie týchto produktov viedlo k rakovine u niektorých spotrebiteľov. Spoločnosť však obhajuje bezpečnosť svojich produktov, uvádzajúc, že používaný talk bol najvyššej kvality a čistoty, a že všetky obvinenia sú neopodstatnené.
Bankrot a jeho dopad
Napriek tomu, že Avon podal návrh na bankrot, predaj ich produktov v niektorých krajinách, vrátane Česka a Slovenska, pokračuje bez zmeny. Generálny riaditeľ Avonu, Kristof Neirynck, vyjadril záväzok spoločnosti pokračovať vo svojej obchodnej stratégii a modernizovať svoj model priameho predaja.