Radosť z dovolenky vystriedala nočná mora. Skupina slovenských cestujúcich uviazla na letisku v Ríme a niekoľko dní sa im nedarí dostať domov.
Skupina slovenských turistov nebude mať na tohtoročnú dovolenku príjemné spomienky. Už tri dni sú uväznení na letisku v Ríme a zatiaľ sa im nedarí dostať domov, píšu spravy.rtvs.sk.
Cestujúci sa nemohli po dovolenke vrátiť do zamestnania a niektorým už dochádzajú lieky. Komunikáciu s leteckou spoločnosťou Ryanair sprevádzajú zmätky. Časť z nich nezostala, aby počkali na svoj let, ku ktorému nevedno, kedy vôbec dôjde a odcestovala domov vlakmi či autobusmi. Zvyšok osadenstva musí strpieť čakanie na náhradný let.
Spoločnosť Ryanair, s ktorou mali desiatky slovenských turistov letieť, komunikuje len prostredníctvom SMS správ. V nich sa hovorí len o plánovanom čase odletu.
„Mali sme odletieť v stredu 21.15 h z Ríma a od stredy sa nám ten let stále posúva,“ približuje uviaznutá turistka Pavlína. Letecká spoločnosť takto dovolenkárom posúva let už tretí deň. Tí nevedia, či vôbec odletia.
„Dostali sme nový let, nové číslo letu, nové letenky. Mali sme odletieť dnes ráno o 10.00 h, ale je to ten istý scenár. Lietadlo má meškanie, stále sa posúva o každé dve hodiny s tým, že sme potom dostali informáciu, že to lietadlo nie je na radare, čiže ani pre nás nepríde,“ hovorí Pavlína.
V odletovej hale na letisku v Ríme uviazli aj celé rodiny s deťmi. Pracujúci si nechcene museli predlžovať dovolenky. „Sú tu aj ľudia, ktorým už dochádzajú lieky,“ dodáva zúfalá cestujúca.
Ministerstvo zahraničných vecí odporúča cestujúcim, ktorým dochádzajú lieky, aby kontaktovali veľvyslanectvo Slovenskej republiky. To im môže poradiť, kde a ako nájsť lekára, ktorý im liek predpíše, aby si ho mohli prevziať v lekárni.
Oľga Mareková z reklamačného portálu, ktorý sa zaoberá sťažnosťami na meškajúce lety, radí, aby si cestujúci odkladali bločky za všetko, čo si počas meškania na letisku zakúpili.
„Leteckí pasažieri majú nárok na dve veci. V prvom rade je to preplatenie nákladov, čiže výdavky a taktiež kompenzácia. Treba mať pokladničný blok, pretože tam funguje jednoduchá rovnica, ak nemáte bloček, bohužiaľ, už to nikdy nikto nepreplatí,“ varuje odborníčka na práva cestujúcich.
Letecká spoločnosť Ryanair zatiaľ na otázky nereagovala. Experti na práva cestujúcich hovoria, aby dovolenkári od prepravcu vymáhali kompenzácie. Spoločnosti odškodňujú cestujúcich podľa dĺžky letu.