Na Slovensko nenápadne prichádzajú tri nové značky: Woolworth, Hebe a Ochnik. Nepriamo to potvrdila spoločnosť Cushman&Wakefield, ktorá sa zaoberá správou a prenájmom komerčných priestorov.
„Maloobchodníci obnovili svoje expanzné plány a hľadajú nové príležitosti na trhu. Predovšetkým spoločnosť Woolworth oznámila svoj vstup na slovenský trh, čím sa zaradila k ďalším diskontným predajcom s príslušenstvom pre domácnosť a byt, ako sú Pepco a Action. Svoju prvú predajňu na Slovensku plánuje otvoriť aj Hebe, poľský predajca kozmetiky, ako aj Ochnik, poľská značka módy a doplnkov. Obe plánujú otvoriť nové predajne v druhej polovici roka,“ informuje firma v najnovšom reporte za druhý kvartál 2024.
O poľskom predajcovi kozmetiky a drogérie Hebe sa hovorilo najmä v súvislosti s reťazcom Biedronka, ktorý tiež plánuje zabojovať o slovenského spotrebiteľa, píše portál peniaze.sk. Oba reťazce majú jedného majiteľa. Biedronka sa však zameriava na samostatne stojace obchody, podobne ako jej konkurenti Lidl a Kaufland. Hebe svoju prvú predajňu otvorí v nákupnom centre Eurovea.
Vstup reťazca Woolworth bol ešte donedávna otázny, hoci Hospodárske noviny ešte minulý rok informovali, že reťazec sa obzerá po slovenskom trhu. Dnes je už jeho vstup na Slovensko potvrdený, no zatiaľ nie je známe, kde budú jeho obchody umiestnené.
Woolworth je známy nemecký reťazec, ktorý má podobné portfólio výrobkov a ceny ako reťazce Pepco, Action alebo napríklad Galaxy Home. Jeho plán expanzie zahŕňa až 5 000 nových predajní v regióne, takže Slováci sa môžu tešiť na nákupy na každom rohu.
Úplne novým menom na scéne je Ochnik. V Poľsku ide o známu značku oblečenia a doplnkov. Známe sú najmä kožené tašky a kufre tejto značky. Nejde však o žiadny lacný reťazec, práve naopak.
Čižmy vo výpredaji stoja 50-100 eur, kožená bunda od 120 až cez 300 eur. Ochnik tak nebude konkurovať lacným kolegom z Poľska, ako sú napríklad Sinsay či CCC, ktorý taktiež nepatrí medzi ultralacné obchody.