Spoločnosť Apple sa oficiálne ospravedlnila za kontroverznú reklamu propagujúcu ich najnovší iPad Pro, ktorá vyvolala rozruch nielen medzi umelcami, ale aj zákazníkmi. Tento krok bol oznámený agentúre Bloomberg a zároveň bola potvrdená informácia, že plánovaná televízna kampaň s touto reklamou sa neuskutoční.
Reklama, v ktorej sa hydraulický lis drviaci rôzne predmety ako hudobné nástroje, televízory, knihy, fotoaparáty a plechovky s farbou, stala predmetom kontroverzie na sociálnych sieťach, píše INC.
Zatiaľ čo Apple zamýšľal demonštrovať kreativitu a inováciu svojho produktu, mnohí kritici videli v reklame skôr zobrazenie ničenia kreativity technológiou. Herec Hugh Grant dokonca označil túto reklamu za „ničenie ľudských zručností“.
Meet the new iPad Pro: the thinnest product we’ve ever created, the most advanced display we’ve ever produced, with the incredible power of the M4 chip. Just imagine all the things it’ll be used to create. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) May 7, 2024
Tor Myhren, viceprezident pre marketingovú komunikáciu spoločnosti Apple, vydal vyhlásenie pre časopis AdAge, v ktorom zdôraznil, že kreativita je základom spoločnosti Apple a že ich cieľom je vytvárať produkty, ktoré ju podporujú. Taktiež sa ospravedlnil za nevhodnosť reklamy a dodal, že ich zámerom bolo vždy oslavovať rozmanité spôsoby, akými používatelia vyjadrujú a realizujú svoje nápady prostredníctvom iPadu.
Apple’s commercial for the new iPad Pro tablet showing an industrial press literally crushing a TV, musical instruments, books and more prompted an angry backlash among many in Hollywood. https://t.co/pAtriXF1uL
— Variety (@Variety) May 8, 2024
Reklama, ktorá získala viac ako 56 miliónov zobrazení na sociálnej sieti, sa stretla s mnohými negatívnymi reakciami, vrátane vyjadrení od používateľov, ktorí sa vyjadrili, že ich presvedčila o potrebe menej technológií v živote, alebo že mala opačný účinok, ako bol pôvodne zámer.
Apple is apologizing for an iPad ad that was supposed to celebrate the creative possibilities of its newest, priciest tablet. Instead, the company received vocal blowback for appearing to destroy beloved physical tools used by artists. https://t.co/KcGFdvyLPZ
— The Washington Post (@washingtonpost) May 10, 2024