5 zimných vodičských zlozvykov, ktoré vidíme na našich cestách: Rýchlosť, sneh a hmlovky

Reklama
Počas zimy sa šoférovanie stáva hotovým umením. Zdroj: Pexels/Ricky Esquivel, Magda Ehlers

Zimné obdobie môže byť na cestách nebezpečné, najmä ak patríte k tým, ktorých sa týka týchto päť zlozvykov.

Hoci si veľa z nás o sebe myslí, že sú v šoférovaní dobrí, pravda je často niekde inde. Precenenie svojich schopností pritom môže končiť nehodou a v zime je pravdepodobnosť, že sa stane nehoda, pätnásťkrát väčšia ako v lete, uvádza portál auto.cz. Stojí za tým jednoducho to, že podmienky na jazdu sú náročnejšie. Za pekného počasia na suchom asfalte v teplotách, keď voda tečie, totiž vie jazdiť skoro každý, ale čím viac začne prituhovať, tým viac sa šoférovanie stáva majstrovstvom.

Posvieťme si teda na päticu vodičských zlozvykov, ktorými sa vyznačujú predovšetkým tí menej skúsení a ktoré majú súvislosť so zimným počasím.

Neprispôsobiví

Inak povedané, keď neprispôsobíte svoju jazdu podmienkam vozovky. Sú to tí z nás, ktorí na mokrom alebo snehom pokrytom asfalte idú rovnako rýchlo, ako by bolo sucho, pritom pri silnom snežení sa odporúča znížiť rýchlosť až o tretinu alebo napríklad prudko brzdia či pridávajú plyn a potom sa čudujú, že sa auto chová inak, než očakávali. Tiež ale napríklad vojdú rýchlo do zákruty v lese alebo za horizontom, nepripravení na to, že tam môže byť námraza, keď pred pár metrami ešte nebola.

Lepiči

Tu je to snáď jasné – lepiči sú tí, ktorí nedodržiavajú bezpečnú vzdialenosť za autom pred sebou. Je úplne jedno, ako rýchlo ide auto vpredu, môže mať pre pomalú jazdu dôvod a práve náročné zimné podmienky sú neodmysliteľným dôvodom spomaliť. Nebojte sa ani zlaté pravidlo dvojsekundového odstupu pokojne zdvojnásobiť, najmä na zľadovatenej vozovke.

Nesvietiči

Pre bezpečnosť na cestách je okrem iného dôležité vidieť a byť videní. V zime je znížená viditeľnosť na dennom poriadku a úplne rovnako na dennom poriadku sú aj vodiči a vodičky jazdiaci bez zapnutých svetiel. Nemusí byť nutné hneď siahať po tlmených svetlách, pokiaľ vie vaše auto svietiť vpredu „na denné“ a vzadu obrysovými – tzv. parkovacie vpredu sú nedostatočné! – ale v zime je častejšie potrebné byť osvetlený vpredu a vzadu aj cez deň, nielen za šera či v noci.

Hmlovkári

Opakom nesvietičov sú hmlovkári, ktorí zabudnú zhasnúť zadnú hmlovku, keď skončí hmla, hustý dážď či sneženie. Rovnako sú to aj tí, ktorí v týchto podmienkach trvalo vypaľujú sietnice vodičstvu za sebou, aj keď sú obrysové svetlá áut vidieť dostatočne, alebo dokonca keď sa vytvorí stojaca či pomaly idúca kolóna. Ísť za takým autom desiatky minút je nesmierne únavné.

Čapičkári

V tomto prípade nejde o čiapku na hlave, aj keď aj tú by si mal vodič zložiť, ale o snehovú čiapku na aute. Inými slovami, o to, keď si vodič alebo vodička pred jazdou neočistia riadne vozidlo od snehu a ľadu. Nielen, že riskujú pokutu, tiež im môže pri brzdení sneh zo strechy zísť na čelné sklo a tým pádom nič neuvidia, alebo môžu odlietavať vo veľkých kusoch na autá vzadu.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie